Tα χειμωνιάτικα λαχανικά και φρούτα που δεν πρέπει να λείπουν από τη διατροφή μας

Η διατροφή  είναι ίσως ο πιο σημαντικός παράγοντας για καλή σωματική και πνευματική υγεία και καλό είναι να επωφελούμαστε από τα εποχιακά φρούτα και λαχανικά.

Η ισορροπία στο διαιτολόγιο μας είναι η καλύτερη απάντηση στα προβλήματα βάρους και στις ανεπιθύμητες αυξομειώσεις του. Επίσης, σύμφωνα με μελέτες, ο χειμώνας είναι η εποχή του χρόνου που προσλαμβάνουμε τα λιγότερα υγρά στη διάρκεια της ημέρας, οπότε τα φρούτα, που αποτελούνται κατά 70-90% από νερό, μπορούν να μας εξασφαλίσουν καλύτερα επίπεδα ενυδάτωσης.

Στην καρδιά του χειμώνα, ήρθε η ώρα να δώσουμε τα εύσημα στα φρούτα και λαχανικά της εποχής που μας κρατούν υγιείς.

Παντζάρι

Η κατακόκκινη αυτή ρίζα έχει τόσα πολλά οφέλη για την υγεία μας. Περιέχει φολικό οξύ, μαγγάνιο, κάλιο και χαλκό, ενώ είναι πλούσια και σε βιταμίνες και φυτικές ίνες. Επιπλέον, με μόλις 75 θερμίδες το φλιτζάνι, είναι και ιδιαίτερα ελαφριά, παρά την πολύ πλούσια γεύση  και την χορταστική υφή.

Ρόδι

Η υπερτροφή που ονομάζεται  ρόδι, πέρα από γούρι, είναι και πολύ θρεπτικό. Μισό ρόδι περιέχει σημαντικές ποσότητες διαιτητικών ινών (5,6 γρ), βιταμίνης Κ (29% ΣΗΠ) και Φυλλικού οξέος (14% ΣΗΠ).

Λαχανάκια Βρυξελλών

Μην στέκεστε στον μύθο πως τα λαχανάκια Βρυξελλών δεν έχουν ωραία γεύση, ειδικά αν τα ψήσουμε στον φούρνο με μπαχαρικά. Δοκιμάστε τα καθώς περιέχουν τεράστιες ποσότητες ινών και απαραίτητων βιταμινών.

Κουνουπίδι

Γενικά, ο χειμώνας είναι ο καιρός των σταυρανθών και τα σταυρανθή είναι από τα λαχανικά με τις μεγαλύτερες συγκεντρώσεις θρεπτικών συστατικών. Το κουνουπίδι περιέχει όλες τις βιταμίνες του λάχανου, καθώς και κάλιο, φώσφορο και μαγνήσιο. Τρώγεται και ωμό, επίσης.

Μανταρίνια

Το ταπεινό μανταρινάκι είναι το πιο γλυκό εσπεριδοειδές, έχει μόλις 53 θερμίδες και  πολλές φυτικές ίνες (πάνω από 1 γραμμάριο το καθένα).Μπορείτε να το έχετε πάντα μαζί σας σαν ένα υγιεινό σνακ.

Λαχανίδα

Η πράσινη λαχανίδα είναι ιδιαίτερα πλούσια σε βιταμίνες, αλλά περιέχει και πολύ μεγάλες ποσότητες φυτικών ινών. Είναι ιδανική ως βάση σαλάτας ή και ψητή σαν τσιπς. Περιέχει μόλις 33 θερμίδες ανά κούπα.

Λάχανο

Περιέχει πολύ μεγάλες ποσότητες βιταμινών C και Κ, καθώς και βιταμίνη Α, αν επιλέξουμε κόκκινο λάχανο. Διαθέτουν μόλις 22 θερμίδες ανά μερίδα, που σημαίνει ότι η κλασική χειμωνιάτικη σαλάτα λάχανο-καρότο είναι από τις πιο ελαφριές αλλά και υγιεινές που μπορούμε να επιλέξουμε.

Αχλάδι

Το χειμωνιάτικο αχλάδι έχει περίπου 100 θερμίδες, 4 ολόκληρα γραμμάρια φυτικών ινών και πολλές απαραίτητες βιταμίνες. Και όταν δεν είναι εντελώς ώριμο, δένει τέλεια και σε σαλάτες.

Διατροφική συμβουλή: προτιμήστε να καταναλώνετε τα φρούτα και τα λαχανικά ολόκληρα και όχι μόνο τον χυμό/smoothie καθώς κατά το στύψιμο χάνεται μεγάλο μέρος των ινών που περιέχουν.

Μοιραστείτε το