Κοιλιακό λίπος και έλλειψη ύπνου: Πώς συνδέoνται;

To κοιλιακό λίπος μπορεί να σας ενοχλεί όταν φοράτε τα αγαπημένα σας στενά ρούχα ή το μαγιό σας, όμως για τους ειδικούς τα πράγματα είναι αρκετά πιο σοβαρά από το ζήτημα της εξωτερικής εμφάνισης. Το λίπος στην περιοχή της κοιλιάς αποτελεί  έναν παράγοντα κινδύνου για σοβαρές παθήσεις υγείας καθώς περιβάλλει τα εσωτερικά όργανα και αυξάνει τον κίνδυνο για ασθένειες της καρδιάς και του ήπατος, του διαβήτη και του καρκίνου.

Πώς ο ύπνος συμβάλλει στη συσσώρευση του λίπους;

Oι ειδικοί από το UT Southwestern Medical Center επισημαίνουν πως, αν δεν κοιμάστε αρκετά, μπορεί να συσσωρεύετε λίπος στη μέση. Σύμφωνα με τα Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων των ΗΠΑ (CDC), οι ενήλικες χρειάζονται 7 ή περισσότερες ώρες ύπνου κάθε βράδυ. Ωστόσο, το 35% των ενηλίκων στις Ηνωμένες Πολιτείες αναφέρει ότι κοιμάται λιγότερο από 7 ώρες κάθε βράδυ, γνωστό και ως σύντομος ύπνος. Όσοι κοιμούνται, όμως, λίγο είναι πιο πιθανό να διαγνωστούν με χρόνιες παθήσεις, όπως ο διαβήτης, ο οποίος μπορεί να οδηγήσει σε περισσότερο λίπος στην κοιλιά.

Όλα είναι θέμα μεταβολισμού και ορμονών;

Γνωρίζουμε σήμερα πως ο μεταβολισμός αλλάζει με την ηλικία ή την έλλειψη σωματικής άσκησης-για την ακρίβεια επιβραδύνεται. Ωστόσο, η στέρηση ύπνου μπορεί να είναι ο λόγος που έχετε περισσότερο λίπος στην κοιλιά από όσο θα θέλατε, κι αυτό γιατί ο ύπνος παίζει ουσιαστικό ρόλο στον τρόπο με τον οποίο το σώμα σας αποφασίζει να κάψει ή να αποθηκεύσει το λίπος.

Όταν δεν κοιμάστε αρκετά, η κορτιζόλη, μια ορμόνη του στρες, δίνει σήμα στο σώμα να αποθηκεύσει λίπος, ώστε να μπορείτε να έχετε επιπλέον ενέργεια κατά τις ώρες που ξυπνάτε. Η αύξηση των επιπέδων κορτιζόλης προκαλεί αύξηση των επιπέδων γλυκόζης στο αίμα σας, η αύξηση αυτή ενδέχεται να προκαλέσει αντίσταση στην ινσουλίνη και ως εκ τούτου, η περίσσεια γλυκόζης μπορεί να οδηγήσει σε παχυσαρκία και διαβήτη, σύμφωνα με τον επιστημονικό ιστότοπο WebMD.

Η στέρηση ύπνου έχει αντίκτυπο και στις διατροφικές σας επιλογές, που σχετίζονται με τη συσσώρευση του λίπους. Οι κακές συνήθειες ύπνου συχνά συνδέονται με κακές επιλογές τροφίμων που προκαλούν υπερβολικό λίπος στην κοιλιά. Όταν έχετε στερηθεί τον ύπνο ο μετωπιαίος λοβός του εγκεφάλου έχει μειωμένη ικανότητα να λαμβάνει καλές αποφάσεις και να ελέγχει τις παρορμήσεις, που συνήθως αφορούν junk food, γλυκά και λιπαρά φαγητά.

Μοιραστείτε το