Χρήσιμες ασκήσεις για να μην υποφέρετε από τα συμπτώματα των κιρσών!

Γράφει ο  Κωσταντίνος Λαμπίδης - Αγγειοχειρουργός

Κιρσοί ονομάζονται οι «φουσκωμένες» φλέβες στην περιοχή του μηρού και της γάμπας. Εμφανίζονται με σκούρο μπλε ή μωβ χρώμα ως αποτέλεσμα της δυσλειτουργίας (ανεπάρκειας) των φλεβικών βαλβίδων από τη παλινδρόμηση του αίματος προς τα κάτω. Η σοβαρότητα της ανεπάρκειας καθορίζει κατά περίπτωση και την ενδεδειγμένη θεραπεία.

Η οριστική αντιμετώπιση της φλεβικής ανεπάρκειας και των κιρσών είναι πάντα επεμβατική και υπάρχουν πολύ σύγχρονες και αποτελεσματικές μέθοδοι για την ολοκληρωτική και μόνιμη εξάλειψή τους.

Εκτός από την επεμβατική - οριστική αντιμετώπιση των κιρσών, η συστηματική άσκηση μπορεί να βοηθήσει ουσιαστικά στη σωστή λειτουργία των φλεβών και στη βελτίωση της φλεβικής ροής, λειτουργώντας ευεργετικά ακόμα και σε περιπτώσεις εγκατεστημένης φλεβικής ανεπάρκειας.

  • Ασκήσεις για την αντιμετώπιση της φλεβικής ανεπάρκειας
  • Η κολύμβηση: αποτελεί την πιο ευεργετική άσκηση για την περίπτωση των κιρσών. Η συστηματική κολύμβηση και η σωστή κίνηση των κάτω άκρων δημιουργεί μέσα στο νερό εξωτερικές πιέσεις , όμοιες με αυτές της ειδικής ελαστικής κάλτσας.
  • Το περπάτημα: 20 λεπτά περπάτημα την ημέρα βοηθούν στη βελτίωση της ροής του αίματος μέσα στις φλέβες. Μην ξεχνάμε ότι ένας από τους παράγοντες που συμβάλλουν στην εμφάνιση των κιρσών είναι η έλλειψη κίνησης στην καθημερινότητά μας.
  • Το ποδήλατο: Είτε κανονικό είτε στατικό, πρόκειται για μια άσκηση που ενεργοποιεί τους μυς των ποδιών και κατ’ επέκταση διευκολύνει την κυκλοφορία του αίματος.
  • Οι κυκλικές κινήσεις με τα πόδια: Αποτελεί μίμηση της κίνησης των ποδιών κατά την άσκηση με το ποδήλατο. Ξαπλωμένοι ανάσκελα, ανασηκώνετε τα πόδια σας μέχρι να σχηματίσουν γωνία 45 μοιρών. Ξεκινάτε τις κυκλικές κινήσεις με το ένα σας πόδι για είκοσι επαναλήψεις και συνεχίζετε με το άλλο πόδι επαναλαμβάνοντας την ίδια άσκηση.
  • Το Stretching: Εδώ έχουμε τη μίμηση του βαδίσματος. Καθίστε στην καρέκλα και πατήστε κανονικά τα πέλματα στο πάτωμα. Υψώστε τις μύτες των ποδιών σας, έπειτα πατήστε τις και συνεχίστε υψώνοντας τις φτέρνες σας. Επαναλάβετε την ίδια διαδικασία για μερικά λεπτά. Με αυτόν τον τρόπο θέτετε σε λειτουργία τους μυς των ποδιών, όπως όταν περπατάτε. Η άσκηση αυτή είναι εύκολη και ιδανική σε πολύωρα ταξίδια.
  • Ασκηθείτε με ασφάλεια!

Τα οφέλη της γυμναστικής για την κυκλοφορία του αίματος και γενικότερα για την υγεία μας είναι αδιαμφισβήτητα. Όμως το είδος και η ένταση της άσκησης που ακολουθείτε, πρέπει να επιλέγονται με προσοχή: Μια μεγάλης έντασης άσκηση, μπορεί να αυξήσει υπέρμετρα την πίεση στις φλέβες κάτι που μπορεί να επιδεινώσει περεταίρω το πρόβλημα των κιρσών. Γι’ αυτό συνιστάται ασκήσεις όπως το περπάτημα ή το ποδήλατο να γίνεται φορώντας ειδικές ελαστικές κάλτσες.

Απευθυνθείτε στους ειδικούς

Σε κάθε περίπτωση, η έγκαιρη διάγνωση και ο καθορισμός της σοβαρότητας της ανεπάρκειας από τον αγγειοχειρουργό θα οδηγήσει στην σωστότερη αντιμετώπιση. Στο Κέντρο Φλεβικών Θεραπειών «Vein Therapy» εξειδικευόμαστε στη θεραπεία των φλεβικών παθήσεων, εφαρμόζοντας σύγχρονες θεραπείες που δίνουν λύση, ακόμη και σε επώδυνα και δύσκολα περιστατικά.

Κωσταντίνος Λαμπίδης - Αγγειοχειρουργός

Κωσταντίνος Λαμπίδης - Αγγειοχειρουργός

Λεωφόρος Κηφισίας 39,
Αμπελόκηποι – Αθήνα
Τηλ. + 30 210 6929476
Κιν.  + 30 694 4297805
www.veintherapy.gr
info@veintherapy.gr

Μοιραστείτε το