Έρευνα: Τρέξτε όσο μπορείτε και κερδίστε χρόνια

To τρέξιμο δεν είναι μόνο μια εξαιρετική αερόβια άσκηση με πολλά οφέλη για την υγεία και την σιλουέτα αλλά αποτελεί και έναν υπολογίσιμο σύμμαχο για μακροζωία.

Μια νέα διεθνής μελέτη δίνει μάλιστα κίνητρα σε όσους θέλουν να ξεκινήσουν αυτή την ωφέλιμη άσκηση καθώς υποστηρίζει πως δεν έχει σημασία αν τρέχει κάποιος πολύ ή λίγο, αρκεί να το πάρει απόφαση και να αρχίσει να τρέχει. Στην έρευνα συμμετείχε και ο ελληνικής καταγωγής καθηγητής Εμμανουήλ Σταματάκης της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου του Σίδνεϊ.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον αναπληρωτή καθηγητή Ζέλικο Πέντισιτς του Πανεπιστημίου Βικτώρια της Μελβούρνης στην Αυστραλία, ανέλυσαν στοιχεία για 14 έρευνες, από διάφορες χώρες, που αφορούσαν συνολικά 232.150 ανθρώπους, η υγεία των οποίων είχε παρακολουθηθεί για πέντε έως 35 χρόνια.

Η μετα-ανάλυση των στοιχείων απέδειξε πως το συχνό τρέξιμο -ανεξαρτήτως διάρκειας και έντασης- σχετίζεται και στα δύο φύλα κατά μέσο όρο με μείωση κατά 27% του κινδύνου πρόωρου θανάτου από οποιαδήποτε αιτία, σε σχέση με όσους δεν τρέχουν καθόλου. Πολύ σημαντική είναι η μείωση θανάτων από καρδιαγγειακά αίτια που έφτανε και το 30%.

Οι ειδικοί επιμένουν να βάλουμε το ευεργετικό τρέξιμο στη ζωή μας, όσο μπορούμε, με όποια συχνότητα μας βολεύει, χωρίς αναβολές. Για παράδειγμα έως μια φορά την εβδομάδα, με διάρκεια λιγότερα από 50 λεπτά τη φορά και με ταχύτητα κάτω των οκτώ χιλιομέτρων την ώρα, μπορεί να αυξήσει την πιθανότητα μακροζωίας.

Οι ειδικοί επιμένουν πως, αν οι περισσότεροι άνθρωποι άφηναν για λίγο τον καναπέ και άρχισαν να τρέχουν έστω και με πολύ αργούς ρυθμούς, τότε θα υπήρχαν σημαντικά οφέλη για την υγεία του πληθυσμού και για το προσδόκιμο ζωής ανθρώπων κάθε ηλικίας.

Η έρευνα δημοσιεύθηκε στο βρετανικό περιοδικό αθλητιατρικής «British Journal of Sports Medicine».

Μοιραστείτε το