Πολυφαινόλες: Γιατί είναι σημαντικό να τις προσλαμβάνετε και που θα τις βρείτε;

Σίγουρα κάπου έχετε διαβάσει για τις ευεργετικές πολυφαινόλες που έχουν εξαιρετικά οφέλη για την υγεία μας. Πρόκειται πολύ ισχυρά προστατευτικά μόρια με πολύτιμη αντιοξειδωτική δράση που εντοπίζονται κυρίως σε τρόφιμα φυτικής προέλευσης. Τα συστατικά αυτά παρέχουν σημαντική προστασία από τα νοσήματα της καρδιάς, μειώνουν τις φλεγμονές, αποτρέπουν τον σχηματισμό θρόμβων αίματος ενώ παράλληλα βοηθούν στον έλεγχο του σακχάρου στο αίμα, σύμφωνα με ερευνητικά δεδομένα.

Για να θωρακίσετε και εσείς τον οργανισμό σας, αναζητήστε τις παρακάτω τροφές και καταναλώστε τις τακτικά:

Μούρα. Όλη η διατροφική οικογένεια των μούρων έχει υψηλή περιεκτικότητα σε πολυφαινόλες, όμως τα μύρτιλα υπερέχουν με διαφορά.

Πράσινο τσάι. Σίγουρα έχετε ακούσει ότι το πράσινο τσάι είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά. Συγκεκριμένα, έχει υψηλή περιεκτικότητα σε φλαβονοειδή, μια μορφή πολυφαινόλων και ένα φλιτζάνι κάθε μέρα μπορεί να γίνει η νέα, καλή σας συνήθεια.

Κόκκινο κρασί. Το κόκκινο κρασί, όπως και ο χυμός σταφυλιών, έχει υψηλή περιεκτικότητα σε πολυφαινόλες και συγκεκριμένα σε ρεσβερατρόλη, ένα ιδιαίτερο είδος πολυφαινόλων που καταπολεμά τη φλεγονή.

Ξηροί καρποί. Θα γνωρίζετε βέβαια πως πρόκειται για μια πολύ επιλογή αν θέλετε ένα γρήγορο και υγιεινό σνακ. Όποιον ξηρό καρπό και αν επιλέξετε για σνακ, έχει πολυφαινόλες αλλά τα  φουντούκια και τα πεκάν έχουν τον υψηλότερο αριθμό.

Σπανάκι και αγκινάρες.  Από κάθε άποψη θρεπτικά λαχανικά που είναι πλούσια σε πολυφαινόλες και θεωρούνται οι καλύτερες υπερτροφές με αντιγηραντική δράση.

Μαύρη σοκολάτα. Τι καλύτερο από ένα κομμάτι μαύρη σοκολάτα που θα ικανοποιήσει την επιθυμία σας για γλυκό και παράλληλα θα σας βοηθήσει να προσλάβετε τις πολυφαινόλες; Η μαύρη σοκολάτα έχει αποδειχθεί ότι έχει την υψηλότερη περιεκτικότητα σε πολυφαινόλες και φλαβονοειδή από όλα τα τρόφιμα. Μελέτες δείχνουν ότι η περιεκτικότητα της μαύρης σοκολάτας σε πολυφαινόλες μπορεί να βοηθήσει στον έλεγχο της χοληστερόλης, συμβάλλοντας στην αύξηση της καλής (HDL) χοληστερόλης και στη μείωση της κακής (LDL) χοληστερόλης.

Έξτρα παρθένο ελαιόλαδο. Οι ελιές είναι πλούσιες σε πολυφαινόλες, επομένως και το ελαιόλαδο είναι μια εξαιρετική πηγή αυτών. Προτιμήστε πάντα το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο στη μαγειρική σας ή στις σαλάτες σας.

Μοιραστείτε το