Κολύμβηση: ιδανική άσκηση για σωματική και πνευματική υγεία!

Το κολύμπι είναι μια εξαιρετική άσκηση για όλο το σώμα που αφορά ανθρώπους κάθε ηλικίας. Βέβαια, για να υπάρξουν οφέλη θα πρέπει κάποιος να κολυμπάει με συγκεκριμένο τρόπο, δηλ. να συγχρονίζεται σωστά το σώμα, να τεντώνονται οι μύες και να είναι σωστή η αναπνοή κατά τη διάρκεια της άσκησης.

Όμως, τα οφέλη της κολύμβησης δεν αφορούν μόνο το σώμα καθώς οι συνέπειες για τον οργανισμό είναι και ψυχικές. Γνωρίζετε τι μπορεί να συμβεί στο σώμα σας όταν κολυμπάτε, σχεδόν κάθε μέρα;

Κάνετε καλό στην καρδιά σας 

Δύο έρευνες που διεξήχθησαν στην Κλινική Cooper στο Ντάλας και δημοσιεύτηκαν στο επιστημονικό περιοδικό του Harvard έδειξαν ότι οι κολυμβητές είχαν καλύτερη καρδιαγγειακή υγεία, σε σχέση με τους δρομείς. Άλλωστε, η κολύμβηση θεωρείται  μια από τις καλύτερες αεροβικές ασκήσεις που ενδυναμώνουν την καρδιά. Για τις γυναίκες, 30 λεπτά κολύμβησης μπορούν να μειώσουν την πιθανότητα καρδιαγγειακών ασθενειών κατά 30-40% και αυξάνουν την καλή χοληστερίνη.

Ενισχύεται η λειτουργία των πνευμόνων 

Καλό είναι να γνωρίζετε πως ο συγχρονισμός της αναπνοής μπορεί να «ανοίξει» τους πνεύμονές σας και να τους βοηθήσει να εισπνεύσουν περισσότερο οξυγόνο.

Χαλαρώνουν οι αρθρώσεις 

Επιπλέοντας στο νερό νιώθουμε χαλάρωση και η ιδιότητα αυτή  αφαιρεί κάθε πίεση από τις αρθρώσεις και το σκελετικό σύστημα. Με αυτόν τον τρόπο μπορούν να μειωθούν τα συμπτώματα της αρθρίτιδας σε όσους πάσχουν.

Είναι ιδανική άσκηση για καύση πολλών θερμίδων  

Η κολύμβηση αποτελεί έναν από τους καλύτερους τρόπους καύσης των ανεπιθύμητων θερμίδων καθώς με μια ώρα κολύμβησης, καίτε περίπου 500 θερμίδες. Τα οφέλη δεν σταματάνε εδώ καθώς η κολύμβηση αυξάνει τον μεταβολισμό, συνεχίζοντας την «καύση» για λίγη ώρα ακόμα και αφού σταματάμε να κολυμπάμε.

Αποκτάτε μυϊκή δύναμη 

Το νερό δημιουργεί φυσική αντίσταση στους μύες μας, με αποτέλεσμα να τονώνεται η μυϊκή  δύναμη. Ωστόσο, εδώ έρχεται ξανά η αναγκαιότητα του να κολυμπάμε σωστά καθώς για να διατηρήσουμε ισορροπία και σωστή στάση, χρειάζεται να χρησιμοποιήσουμε τους κοιλιακούς μύες και τους ραχιαίους.

Έχουμε καλύτερη ψυχολογία

Η κολύμβηση είναι ένα ενεργητικό άθλημα που απελευθερώνει μεγάλες ποσότητες ντοπαμίνης στο σύστημά μας. Η μέθοδος της αναπνοής και ο συγχρονισμός των χεριών μιμούνται τον ρυθμό αναπνοής που χρησιμοποιείται στο διαλογισμό και στη γιόγκα. Η συγκέντρωσή μας στις κινήσεις και στην αναπνοή, μας βοηθούν να αποβάλουμε το άγχος και να νιώθουμε ηρεμία και ευεξία.

Βελτιώνεται η στάση του σώματος  

Η κολύμβηση ενδυναμώνει τις αρθρώσεις και βελτιώνει τη στάση του σώματος, διορθώνοντας και τη στάση της σπονδυλικής στήλης.

Απαιτείται ελάχιστος εξοπλισμός

Για όποιον θέλει να επιλέξει απλά την κολύμβηση σαν μορφή άσκησης δεν χρειάζεται ειδικός και ακριβός εξοπλισμός καθώς το  μαγιό, η πετσέτα, τα γυαλιά, οι ωτοασπίδες και ο σκούφος είναι τα μόνα απαραίτητα για την πισίνα/θάλασσα.

Μοιραστείτε το