Γνωρίζετε πώς το ντεκαφεϊνέ ρόφημά σας περιέχει τελικά καφεΐνη;

Τα ντεκαφεϊνέ ροφήματα είναι μια δημοφιλής επιλογή σε όσους έχουν ευαισθησία στην καφεΐνη ή απλά έχουν πιει πολλούς καφέδες μέσα στην ημέρα και θέλουν κάτι πιο ελαφρύ. Η καφεΐνη είναι ουσία που περιέχεται στον καφέ, το τσάι, τα ενεργειακά ποτά  κ.α, στην οποία οφείλεται η διέγερση του κεντρικού νευρικού συστήματος.

Η κατανάλωση υπερβολικής ποσότητας καφεΐνης μπορεί να γίνει η αιτία για ταχυκαρδία, αϋπνία, άγχος και ανησυχία και αυτός είναι ο λόγος που πολλοί καταφεύγουν στον καφέ/ροφήματα χωρίς καφεΐνη. Σίγουρα, οι περισσότεροι από αυτούς υποθέτουν ότι ο καφές χωρίς καφεΐνη περιέχει μηδενικό ποσοστό από τη διεγερτική ουσία αλλά αυτό δεν είναι η απόλυτη αλήθεια.

Σύμφωνα με τους κανονισμούς του Υπουργείου Γεωργίας των Ηνωμένων Πολιτειών, θα πρέπει τα ντεκαφεϊνέ ροφήματα να αποτελούνται κατά 97% χωρίς καφεΐνη. Το ποσοστό που υπολείπεται, δηλ. το 3% ακούγεται μικρό, όμως πρόκειται για μια ποσότητα που είναι αρκετή για να κρατήσει κάποιους ξύπνιους μέχρι αργά.

Γιατί όμως ο ντεκαφεϊνέ καφέ περιέχει ακόμα και αυτό το μικρό ποσοστό καφεΐνης; Αποδεικνύεται ότι η μέθοδος αποκαφεϊνοποίησης απομακρύνει το μεγαλύτερο μέρος της ουσίας από τους κόκκους καφέ, αλλά δεν την απομακρύνει εντελώς. Για αυτό και ορισμένα ροφήματα χωρίς καφεΐνη περιέχουν περισσότερη καφεΐνη από άλλα. Για παράδειγμα, οι κόκκοι Robusta περιέχουν μεγαλύτερη ποσότητα καφεΐνης μετά τη διαδικασία αποκαφεϊνισμού σε σχέση με τους κόκκους Arabica.

Αλλά και η διαδικασία παραγωγής του ντεκαφεϊνέ μπορεί να επηρεάσει τα ποσοστά της καφεΐνης. Όσο μεγαλύτερο είναι το διάστημα που ψήνεται ο καφές, τόσο περισσότερη καφεΐνη περιέχει. Για αυτό αν δεν θέλετε να καταναλώσετε τη συγκεκριμένη ουσία πρέπει να επιλέξετε ένα μίγμα που παρασκευάζεται γρήγορα. Μπορείτε επίσης να επιλέξετε μία ποικιλία καφέ που υποβλήθηκε σε επεξεργασία χρησιμοποιώντας τη μέθοδο Swiss Water, η οποία μπορεί να αφαιρέσει το 99% της καφεΐνης από τους κόκκους.

Τελικά, ποια είναι η ποσότητα καφεΐνης που βρίσκεται μέσα στο φλιτζάνι σας; Συγκρατήστε πως ένα φλιτζάνι καφέ περιέχει συνήθως μεταξύ 150 και 300 mg καφεΐνης και ένα φλιτζάνι καφέ χωρίς καφεΐνη περιέχει μεταξύ 5 και 15 mg καφεΐνης.

Μοιραστείτε το