Η γλυκιά τροφή που μπορεί να αντικαταστήσει τη σοκολάτα και περιέχει περισσότερο ασβέστιο από το γάλα

Υπάρχουν πολλά τρόφιμα που συνδυάζουν εξαιρετική γεύση και θρεπτικά συστατικά τα οποία, αν τα γνωρίσουμε καλά, μπορούν να αντικαταστήσουν τις επεξεργασμένες τροφές που δεν έχουν τίποτα να μας προσφέρουν.

Ένα από αυτά είναι τα χαρούπια, μια θρεπτική τροφή πολύ πλούσια σε αντιοξειδωτικές ουσίες, θρεπτικά συστατικά και ιχνοστοιχεία. Μάλιστα οι αντιοξειδωτικές τους ιδιότητες οφείλονται στη μεγάλη περιεκτικότητά τους σε φυτικές ίνες πολυφαινόλες και τανίνες.

Για πολλούς θεωρείται και αντικατάστατο της σοκολάτας καθώς έχει 60% λιγότερες θερμίδες από αυτές της σοκολάτας, καθόλου λίπη και πολύ περισσότερες φυτικές ίνες (40γρ. ανά 100 γρ) σε αντίθεση με τη σοκολάτα που έχει μόλις 7 γρ/100 γρ. Μπορεί να καταναλωθεί στη θέση της από άτομα προσέχουν τη διατροφή τους, έχουν αλλεργία στη σοκολάτα ή πρέπει να προσέχουν το σάκχαρό τους.

Γνωρίστε τα βασικά χαρακτηριστικά του χαρουπιού που θα σας πείσουν να τα εντάξετε και εσείς στη διατροφή σας :

  • Υπάρχουν έξι αντιοξειδωτικές ουσίες που προστατεύουν τα κύτταρα και παρουσιάζουν σημαντική αντικαρκινική δράση αποτρέποντας τον σχηματισμό όγκων.
  • Είναι πλούσια σε ασβέστιο, μια και περιέχουν 350mg ανά 100γρ. Συγκριτικά, το γάλα, περιέχει μόνο 120 έως 130 mg ασβεστίου ανά 100γρ, κι αυτά όχι καλά αφομοιώσιμα στην περίπτωση παστεριωμένου αγελαδινού γάλακτος
  • Αν και είναι πολύ γλυκά στη γεύση, περιέχουν 60% λιγότερες θερμίδες από τη σοκολάτα. Περιέχουν σάκχαρα σε μεγάλη αναλογία (50%), από τα οποία το 30% είναι σταφυλοσάκχαρο.
  • Είναι φυσικές πηγές των βιταμινών Β, του β-κατορένιου (προστάδιο των βιταμινών Α) μέταλλων (κάλιο, μαγνήσιο, ασβέστιο, φώσφορος) και ιχνοστοιχείων (σίδηρος, μαγγάνιο, χαλκός, χρώμιο).
  • Οι χουρμάδες περιέχουν τανίνες, ινώδεις ουσίες όπως η λιγνίνη που επιδρά κατασταλτικά στη χοληστερόλη, έχει θετικά αποτελέσματα στο επίπεδο της γλυκόζης στο αίμα και χρησιμοποιείται κατά του σακχαρώδη διαβήτη και της παχυσαρκίας.
  • Είναι τροφή με πολλές φυτικές ίνες και συμβάλλουν έτσι στην καλή λειτουργία του εντέρου και του στομαχιού γενικότερα.
  • Δεν περιέχουν γλουτένη και ο γλυκαιμικός τους δείκτης είναι πολύ χαμηλός, επομένως τα καθιστά μια ασφαλή διατροφική επιλογή για όλους.

Εκτός από τις παραπάνω ιδιότητες, τα χαρούπια διαθέτουν και θεραπευτικές ιδιότητες που αξίζει να γνωρίσετε. Οι κυριότερες από αυτές είναι:

  • Aπαλύνει τον βήχα και το κρυολόγημα και γι’ αυτό χρησιμοποιείται ως βάση για πολλά φαρμακευτικά σκευάσματα.
  • Στην περίπτωση που κάποιος πρέπει να προσέξει τη διατροφή του, είναι μια ιδανική επιλογή καθώς περιέχει ελάχιστα λιπαρά.
  • Στα πλαίσια μιας καλής διατροφής, συμβάλλει στη μείωση των επιπέδων της «κακής» (LDL) χοληστερίνης.
Μοιραστείτε το