Διατροφικές συμβουλές για να ενισχύσετε την απόδοση της άσκησής σας

To φαγητό πριν από τη γυμναστική δημιουργεί συνήθως ορισμένα ερωτήματα, ειδικά σε όσους δεν έχουν μια συγκεκριμένη ρουτίνα άσκησης και συνηθίζουν να τρώνε σε άτακτες ώρες. Επιτρέπεται λοιπόν να τρώμε πριν τη γυμναστική ή όχι; Και αν ναι, ποιο είδος τροφής είναι κατάλληλο και πόση ώρα πριν;

Παρακάτω θα βρείτε χρήσιμες απαντήσεις για να έχετε ενέργεια κατά την ώρα της προπόνησης και να μην νιώθετε εξάντληση από την έλλειψη φαγητού.

Mην κάνετε γυμναστική με άδειο στομάχι

Πρέπει να έχετε φάει κάτι πριν τη γυμναστική, περίπου μισή ώρα πριν ξεκινήσετε. Ένα μικρό σνακ όπως μια μπανάνα θα σας χαρίσει την απαιτούμενη ενέργεια και θα σας βοηθήσει να γυμναστείτε πιο έντονα. Αν όμως η άσκηση δεν ξεπερνά τη μία ώρα, δεν χρειάζεστε φαγητό.

Σε κάθε περίπτωση, κάντε έναν υγιεινό συνδυασμό με υδατάνθρακα και ποιοτικής πρωτεΐνης, όπως ένα μήλο με φυστικοβούτυρο, ή γιαούρτι με βρώμη. Υπάρχει μόνο μια εξαίρεση σε αυτόν τον κανόνα: Αν έχουν περάσει 2-3 ώρες από το τελευταίο σας πλήρες γεύμα, δεν χρειάζεται να φάτε σνακ.

Μην καταφεύγετε στις σκόνες πρωτεΐνης

Το σωστό σνακ είναι πάντα προτιμότερο από αυτά τα έτοιμα προϊόντα Μάλιστα ορισμένες μελέτες μάλιστα έχουν αποδείξει ότι  αυτές οι σκόνες μπορεί να προκαλέσουν άσχημες παρενέργειες όπως ταχυκαρδία, υπερβολική εφίδρωση και προβλήματα στην πέψη.

Μην ξεχνάτε την ενυδάτωση

Η ένταση της γυμναστικής και το είδος της προϋποθέτουν και διαφορετικό βαθμό ενυδάτωσης. Υπάρχουν πάντως πολλές επιλογές όπως ένας φυσικός χυμός, ένα energy drink κα. Αν γυμνάζεστε περισσότερο από μία ώρα, μερικά αποξηραμένα φρούτα στο διάλειμμά σας θα σας χαρίσουν άμεσα ενέργεια.

Μετά την προπόνηση, τι να φάω;

 Nα θυμάστε πως και μετά την προπόνηση, ο συνδυασμός – ξανά – υδατανθράκων και πρωτεΐνης είναι ο ιδανικός. Αυτό συμβαίνει καθώς η πρωτεΐνη φροντίζει τους καταπονημένους μύες και οι υδατάνθρακες επαναφέρουν την  ενέργεια στα φυσιολογικά επίπεδα.

Ένα γεύμα με κοτόπουλο, ψάρι (άλιπη πρωτεΐνη) και  καστανό ρύζι ή γλυκοπατάτες θα σας χορτάσει και θα ικανοποιήσει το  σώμα σας, μετά από τη γυμναστική. Αν, πάλι, δεν πεινάτε αρκετά ώστε να χρειάζεστε πλήρες γεύμα, το γιαούρτι ή τα βραστά αυγά είναι μια καλή εναλλακτική για να τονωθείτε μέχρι το επόμενο γεύμα σας.

Μοιραστείτε το