Ποιες τροφές πρέπει να προσέχετε εάν αντιμετωπίζετε προβλήματα με τον θυρεοειδή.

Η λειτουργία του θυρεοειδή αδένα είναι καθημερινό ζήτημα υγείας  για ανθρώπους κάθε ηλικίας καθώς, μέσα από τις ορμόνες που παράγει, ο θυρεοειδής αδένας επηρεάζει σχεδόν όλες τις μεταβολικές διεργασίες στον οργανισμό.

Γνωρίζετε πώς κάποιες διατροφικές επιλογές μπορούν να επιδεινώσουν την κατάσταση για έναν ασθενή που αντιμετωπίζει προβλήματα με τον θυρεοειδή του;

Οι τροφές που ανήκουν σε αυτήν την κατηγορία είναι οι εξής:

Σταυρανθή λαχανικά

Τα εξαιρετικά υγιεινά σταυρανθή λαχανικά, όπως το μπρόκολο, το κουνουπίδι και τα λαχανάκια Βρυξελλών, περιέχουν μια ουσία που εμποδίζει την σωστή απορρόφηση ιωδίου, συνεπώς δεν θα πρέπει να καταναλώνονται ωμά από όσους έχουν προβλήματα στον θυρεοειδή αδένα. Το μαγείρεμα, όμως, τα κάνει πιο ασφαλή για κατανάλωση και μπορούν να ενταχθούν σε μια ισορροπημένη διατροφή.

Τροφές που συνδέονται με τη δημιουργία φλεγμονών

Οι φλεγμονές παίζουν μεγάλο ρόλο στα προβλήματα του θυρεοειδούς και για αυτό θα πρέπει να είστε πολύ προσεκτικοί. Συνεπώς, μερικά από τα συστατικά που πρέπει να αποφεύγετε, είναι η ζάχαρη, τα λευκά αλεύρια, τα  τυποποιημένα τρόφιμα με τα πολλά συντηρητικά, τα επεξεργασμένα κρέατα και τα τρανς λιπαρά.

Σόγια

Η σόγια μπορεί να μπλοκάρει την απορρόφηση της θυρεοειδούς ορμόνης, ειδικά αν πάσχετε από υποθυρεοειδισμό. Αποφύγετε τις σκόνες για shakes, όπως και το γάλα σόγιας.

Γάλα

Αν πάσχετε από υποθυρεοειδισμό, το ασβέστιο στο γάλα μπορεί να εμποδίσει την σωστή απορρόφηση των φαρμάκων σας. Καλό είναι να θυμάστε πως δεν πρέπει να καταναλώνετε γάλα τρεις με τέσσερις ώρες αφού έχετε πάρει τα φάρμακά σας.

Τεχνητά γλυκαντικά και αναψυκτικά

Τα αναψυκτικά που χαρακτηρίζονται light περιέχουν υποκατάστατα ζάχαρης, τα οποία μπορεί να μην μας φορτώνουν με περιττές θερμίδες, αλλά μπορεί να δημιουργήσουν προβλήματα στη λειτουργία του θυρεοειδούς. Καλό είναι να τα καταναλώνετε σπάνια και να μην έχουν θέση στο ψυγείο σας.

Θυμηθείτε! Ο θυρεοειδής σας χρειάζεται ιώδιο για να λειτουργήσει καλά και η βασική πηγή για να το προσλάβετε είναι το ιωδιούχο αλάτι. Βεβαιωθείτε ότι το αλάτι που χρησιμοποιείτε στη μαγειρική σας είναι πράγματι ιωδιούχο, διαβάζοντας προσεκτικά την ετικέτα στην συσκευασία του.

Μοιραστείτε το