Απλοί τρόποι για να αυξήσουμε τις φυτικές ίνες στην καθημερινή διατροφή.

Oι φυτικές ίνες είναι, ή θα πρέπει να είναι, ένα από τα απαραίτητα συστατικά που λαμβάνουμε από την τροφή μας. Δεν συμβάλλουν μόνο στην καλή λειτουργία του πεπτικού συστήματος αλλά προστατεύουν και την υγεία του καρδιαγγειακού συστήματος, βοηθούν να κρατήσουμε χαμηλά τα επίπεδα της χοληστερόλης του αίματος και να ρυθμίσουμε τη γλυκόζη.

Μια νέα μελέτη προερχόμενη από τα Πανεπιστήμια Otago (N.Zηλανδία) και Dundee (Σκωτία) διαπίστωσε πως για την πλειονότητα των ανθρώπων, η πρόσληψη φυτικών ινών παραμένει ανεπαρκής. Μάλιστα οι ειδικοί προσδιορίζουν αυτήν την ανεπάρκεια, επισημαίνοντας ποια είναι η κατάλληλη καθημερινή ποσότητα που πρέπει να καταναλώνουμε κάθε μέρα, δηλ. 25 - 30 γραμμάρια την ημέρα είναι η ελάχιστη ωφέλιμη ποσότητα. Σύμφωνα με τα στατιστικά της μελέτης, η πλειονότητα των ανθρώπων παγκοσμίως, δεν συμπληρώνει ούτε τα 20 γραμμάρια.

Υπάρχουν απλοί τρόποι που θα μας βοηθήσουν να αυξήσουμε την ποσότητα, λένε οι ειδικοί. Δεν είναι μόνο η αύξηση της κατανάλωσης των φρούτων και λαχανικών που θα μας χαρίσουν τα επιθυμητά αποτελέσματα. Για παράδειγμα, μια μπανάνα 120 γραμμαρίων, έχει μόνο 3 γραμμάρια φυτικών ινών και ένα μήλο με τη φλούδα έχει 4 γραμμάρια. Ένα καρότο δεν δίνει παραπάνω από 3 γραμμάρια φυτικής ίνας και ένα φλιτζάνι μαγειρεμένες φακές έχουν 4 γραμμάρια ίνες.

Οι ειδικοί λοιπόν συμβουλεύουν:

-Πλένουμε καλά τα φρούτα και τα τρώμε με τη φλούδα, τουλάχιστον 3-4 μερίδες τη μέρα.

- Μαγειρεύουμε τις πατάτες με τη φλούδα, μετά από καλό και σχολαστικό πλύσιμο.

-Αν ψάχνουμε κάποιο  ενδιάμεσο σνακ μέσα στην ημέρα, αφήνουμε τα τυποποιημένα προϊόντα και δοκιμάζουμε συνδυασμούς με ξηρούς καρπούς.

- Φροντίζουμε να τρώμε περίπου 5 μερίδες λαχανικών τη μέρα.

-Αντικαθιστούμε όλα τα «λευκά» ζυμαρικά με αντίστοιχα ολικής άλεσης και το λευκό ρύζι με καστανό. Το ίδιο μπορούμε να κάνουμε και με το ψωμί.

- Μαθαίνουμε να διαβάζουμε προσεκτικά τις ετικέτες των δημητριακών και αποφεύγουμε αυτά που είναι γεμάτα με ζάχαρη, αντικαθιστώντας τα με όσα έχουν περισσότερες ίνες.

-Κάνουμε τις σαλάτες πιο γευστικές και υγιεινές, προσθέτοντας συχνά βρασμένα όσπρια  (π.χ φασόλια).

Μοιραστείτε το