Tα “do's and don'ts” του καλού πρωινού

To πρωινό είναι το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας, ειδικά για όσους ζουν μια γρήγορη και απαιτητική καθημερινότητα. Είναι ο  καλύτερος τρόπος για να λάβουνε την απαραίτητη ενέργεια για να είναι σε θέση, σωματικά και πνευματικά να ανταπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους.

Υπάρχουν λοιπόν ιδανικές τροφές που εξασφαλίζουν αυτό το δυναμικό ξεκίνημα και άλλες που, καλό θα ήταν, να τις αποφεύγετε όσο το δυνατόν περισσότερο.

Πείτε όχι στο επεξεργασμένο κρέας

Μην βάζετε μπέικον, ζαμπόν ή  λουκάνικα στο πρωινό σας καθώς είναι τροφές που περιέχουν νιτρικά άλατα, τα οποία έχουν συνδεθεί επιστημονικά ακόμα και με τον καρκίνο του παχέος εντέρου. Το αμερικανικό Ινστιτούτο Έρευνας για τον Καρκίνο δημοσίευσε μια λίστα από τα κορυφαία δέκα πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να μειώσετε τον κίνδυνο του καρκίνου και η αποφυγή των νιτρικών αλάτων είναι ένα από αυτά.

Αποφύγετε γλυκά, κρουασάν και ντόνατς

Είναι σίγουρα νόστιμα, ειδικά αν σας αρέσουν τα γλυκά, ωστόσο είναι γεμάτα από επεξεργασμένο αλεύρι και περιέχουν πολύ ζάχαρη. Η ζάχαρη είναι ο χειρότερος τρόπος για να ξεκινήσετε την ημέρα σας, διότι οδηγεί σε ταχεία αύξηση του σακχάρου στο αίμα. Αυτό σημαίνει ότι θα πεινάσετε ξανά νωρίτερα από το κανονικό και μπορεί να καταφύγετε σε μεγάλες και ακατάλληλες ποσότητες τροφών.

Δώστε προσοχή στα δημητριακά πρωινού

Είναι μια δημοφιλής επιλογή για ένα χορταστικό και γευστικό πρωινό αλλά πολλά από αυτά είναι γεμάτα από ζάχαρη. Όταν τα τρώτε, το σάκχαρο στο αίμα σας ανεβαίνει γρήγορα και στη συνέχεια πέφτει απότομα. Καλύτερη επιλογή θεωρούνται τα δημητριακά με υψηλότερη περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες και πρωτεΐνες. Διαβάστε τις ετικέτες και κάντε την κατάλληλη επιλογή.

Φρουτοποτά και χυμοί με ζάχαρη

Ο φυσικός χυμός από φρούτα είναι μια καλή επιλογή αλλά οι έτοιμοι του εμπορίου περιέχουν συνήθως πολλή ζάχαρη και τεχνητά χρώματα και γι' αυτό καλό είναι να τους αποφεύγετε.

Έτοιμες μπάρες δημητριακών

Οι περισσότερες έτοιμες μπάρες δημητριακών περιέχουν πολλή ζάχαρη και είναι λάθος να πιστεύουμε ότι πρόκειται για μια υγιεινή επιλογή. Καλό θα ήταν, εάν σας  αρέσουν, να τις ετοιμάζετε μόνοι σας στο σπίτι, με υλικά που είναι υγιεινά και ελεγμένα.

Προτιμήστε το γιαούρτι αλλά χωρίς γλυκαντικά

Προτιμήστε απλό γιαούρτι με χαμηλά λιπαρά, το οποίο μπορείτε να συμπληρώσετε με ένα φρούτο. Τα γιαούρτια με γεύσεις και άλλες ουσίες που «βελτιώνουν» την γεύση δεν  αποτελούν υγιεινή επιλογή, ειδικά για το πρωινό.

Όσο δύσκολο και να είναι, πείτε όχι σε muffins/cupcakes

Eπεξεργασμένο λευκό αλεύρι, βούτυρο και πολλή ζάχαρη δεν έχουν να σας δώσουν τίποτα το πρωί και σίγουρα δεν είναι κατάλληλη επιλογή για ενέργεια στο ξεκίνημα μιας απαιτητικής ημέρας.

Μοιραστείτε το