Ιώδιο, πόσο σημαντικό είναι για τη λειτουργία του οργανισμού σας και σε ποιες τροφές θα το βρείτε;

Eίναι γνωστό πως το ιώδιο είναι άκρως απαραίτητο για την παραγωγή των θυρεοειδικών ορμονών. Οι θυρεοειδικές ορμόνες είναι απαραίτητες για την φυσιολογική ανάπτυξη και λειτουργία του μεταβολισμού καθ' όλη την διάρκεια της ζωής μας, άρα είναι άκρως σημαντικές για την υγεία μας.

Επειδή το σώμα δεν παράγει ιώδιο, θα πρέπει να το προσλάβουμε μέσω της κατάλληλης διατροφής. Άν αυτό δεν συμβεί και οι ποσότητες που λαμβάνει ο οργανισμός σας είναι ανεπαρκείς, μπορεί να παρουσιαστεί διόγκωση του θυρεοειδούς (βρογχοκήλη), υποθυρεοειδισμό και νοητική καθυστέρηση στα βρέφη και τα παιδιά των οποίων οι μητέρες είχαν ανεπάρκεια ιωδίου κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης.

Σήμερα η έλλειψη ιωδίου στις αναπτυγμένες χώρες  είναι σπάνια και διαπιστώνεται κυρίως μεταξύ των εγκύων και των γυναικών που θηλάζουν, όπου οι ανάγκες του οργανισμού είναι αυξημένες σε αυτές τις δύο απαιτητικές φάσεις της ζωής τους.

Ενδεικτικά πάντως ένας υγιής ενήλικας (άντρες & γυναίκες) χρειάζεται καθημερινά περίπου 150 mcg ιωδίου (στην εγκυμοσύνη, οι ανάγκες του γυναικείου οργανισμού σε ιώδιο αυξάνονται και φτάνουν τα 220 mcg την ημέρα, ενώ η συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη είναι ακόμη μεγαλύτερη κατά τον θηλασμό και φτάνει τα 290 mcg την ημέρα).

Ποιες τροφές περιέχουν ιώδιο;

Το ιώδιο υπάρχει με φυσικό τρόπο στο έδαφος και στο θαλασσινό νερό και μια καλή πηγή είναι το επιτραπέζιο ιωδιούχο αλάτι, όταν φυσικά δεν υπάρχουν ιατρικοί λόγοι που καθιστούν απαγορευτική την κατανάλωσή του. Επίσης υπάρχουν τροφές με υψηλή περιεκτικότητα, όπως τα γαλακτοκομικά προϊόντα, τα θαλασσινά, το κρέας, μερικά ήδη ψωμιού και τα αυγά. Aν χρειάζεται να λάβετε επιπλέον ιώδιο, μπορείτε να λάβετε ένα πολυβιταμινούχο σκεύασμα με ποσότητα ιωδίου στα συστατικά του.

Οι κορυφαίες τροφές με ιώδιο είναι οι εξής:

  • Τυρί
  • Αγελαδινό γάλα
  • Αυγά
  • Ιωδιούχο επιτραπέζιο αλάτι
  • Ψάρια του αλμυρού νερού
  • Φύκια θαλάσσης
  • Οστρακοειδή
  • Γάλα σόγιας
  • Σάλτσα σόγιας
  • Γιαούρτι
  • Παγωτό
Μοιραστείτε το