Τρώτε αργά το βράδυ; Τουλάχιστον κάντε υγιεινές επιλογές!

Oι βραδινές λιγούρες είναι συχνές σε όσους έχουν τη συνήθεια να ανοιγοκλείνουν το ψυγείο αρκετές φορές πριν πέσουν για ύπνο. Όλοι γνωρίζουμε πως αυτή η τακτική δεν κάνει καλό ούτε στην υγεία μας, στην πέψη μας και φυσικά ούτε και στη σιλουέτα μας.

«Όσο δύσκολο κι αν είναι, προσπαθήστε να περιορίσετε τις θερμίδες προ του ύπνου σε 100, 200 ή το πολύ 300, επιλέγοντας τρόφιμα πλούσια σε θρεπτικά συστατικά τα οποία ίσως δεν τρώτε σε επαρκείς ποσότητες μέσα στη μέρα (λ.χ. φρούτα, λαχανικά, λίγων λιπαρών γαλακτοκομικά, ξηροί καρποί), ώστε κάθε θερμίδα που θα φάτε εκείνη την ώρα να έχει υψηλή θρεπτική αξία» λέει η δρ Ιζαμπελ Μέιπλς, εκπρόσωπος της αμερικανικής Ακαδημίας Διατροφής & Διαιτητικής.

Τι πρέπει να προσέξετε στα βραδινά σας γεύματα

Ακόμα και αν υποκύπτετε στον πειρασμό, φροντίστε να είναι μικρές οι ποσότητες του φαγητού καθώς το τσιμπολόγημα συμβάλλει στην αύξηση του σωματικού βάρους. Κρατήστε υπόψη πως το 1/4 των θερμίδων που τρώμε καθημερινά προέρχεται από σνακ άρα φροντίστε να είναι όσο πιο θρεπτικά γίνεται.

Καλές επιλογές για βραδινό σνακ θεωρούνται η  μπανάνα, ένα μήλο ή κάποιο άλλο φρέσκο φρούτο με μια μικρή μερίδα λίγων λιπαρών κότατζ τσιζ ή γιαούρτι με ψιλοκομμένα φρούτα ή μια μερίδα νιφάδες βρώμης με άπαχο γάλα.

Μπορείτε να ετοιμάσετε ωμά στικ λαχανικών, ένα-δυο κράκερ ολικής αλέσεως με μια λεπτή φέτα τυρί, μια χούφτα αμύγδαλα ή άλλους ξηρούς καρπούς (με προσοχή στην ποσότητα) για να μην καταφύγετε τελικά σε όποια λιχουδιά βρείτε μπροστά σας.

«Ο συνδυασμός υδατανθράκων (π.χ. φρούτα, κράκερ, νιφάδες βρώμης) με πρωτεΐνες (π.χ. γαλακτοκομικά, ξηροί καρποί) δημιουργεί αίσθημα κορεσμού της πείνας, ακόμα κι όταν πρόκειται για ένα μικρό σνακ» εξηγεί η δρ Μέιπλς.

Εναλλακτικά ανακαλύψετε που οφείλονται οι νυχτερινές λιγούρες

Αν όμως θέλετε να αλλάξετε τη διατροφή σας και να βελτιώσετε τις καθημερινές συνήθειες, προσπαθήστε να δείτε γιατί νιώθετε συνέχεια μια ακατανίκητη νυχτερινή πείνα.

«Σε πολλές περιπτώσεις, η αιτία είναι «η ελλιπής κατανάλωση φαγητού στη διάρκεια της ημέρας, με συνέπεια να επιστρέφει κανείς σπίτι του πολύ πεινασμένος και να μην μπορεί να σταματήσει να τρώει, διότι ο οργανισμός του λιμοκτονεί» απαντά η δρ Σούζαν Μπ. Ρόμπερτς, καθηγήτρια στο Κέντρο Διατροφής του Πανεπιστημίου Tufts στη Βοστώνη. «Σε άλλες περιπτώσεις, το τσιμπολόγημα πριν από τον βραδινό ύπνο είναι απλώς μια κακιά συνήθεια», προσθέτει.

Άρα, καταλήγουμε πως το πραγματικό ερώτημα είναι αυτό: Πεινάτε στ’ αλήθεια ή απλά έχετε «κακές» συνήθειες; Και αν νομίζετε πως πεινάτε, δοκιμάστε πρώτα να πιείτε ένα μεγάλο ποτήρι νερό, διότι μερικές φορές όλοι συγχέουμε την πείνα με τη δίψα.

Μοιραστείτε το