Πολύποδες παχέος εντέρου: Πώς θα τους ανακαλύψετε και ποιες είναι οι τροφές που μειώνουν τον κίνδυνο;

Οι πολύποδες που αναπτύσσονται στο παχύ έντερο ή στο ορθό  είναι ένα συχνό φαινόμενο που συνήθως δεν λαμβάνει επικίνδυνες διαστάσεις, αν και πάντα είναι υπαρκτός ο κίνδυνος για εμφάνιση του καρκίνου του παχέος εντέρου. Για τη δημιουργία των πολυπόδων, σημαντικό ρόλο παίζουν γενετικοί παράγοντες, γι’ αυτό και το οικογενειακό ιστορικό πολυπόδων ή καρκίνου του παχέος εντέρου πρέπει να λαμβάνεται υπ’όψιν από νωρίς. Συνήθως, οι πολύποδες, όπως και ο καρκίνος στο παχύ έντερο, είναι σπάνιοι σε ηλικία πριν από τα 40 και παρουσιάζονται κατά 90% από την ηλικία των 50 και μετά.

Η εξέταση που μπορεί να οδηγήσει στην ανακάλυψή τους είναι κολονοσκόπηση. Πρόκειται μια σημαντική προληπτική εξέταση που και αφορά κυρίως τους άνω των 50 ετών, όσους έχουν οικογενειακό ιστορικό πολύποδων ή καρκίνου του παχέος εντέρου, αλλά όλοι καλό είναι να προχωράνε στην εξέταση, ειδικά από μια ηλικία και μετά, ακόμα και αν δεν συντρέχουν οι παραπάνω προϋποθέσεις.

Ένας άλλος λόγος που θα πρέπει να γίνεται προληπτικά η εξέταση, είναι το γεγονός πως δεν υπάρχουν συμπτώματα για τους πολύποδες, εκτός αν παρατηρήσει κάποιος αίμα στα κόπρανα ή αντιμετωπίζει κοιλιακά προβλήματα που δεν υποχωρούν. Σε αυτήν την περίπτωση θα πρέπει να απευθυνθεί σε έναν γαστρεντερολόγο για να εντοπίσει αν όντως υπάρχουν πολύποδες, οι οποίοι καλό είναι να αφαιρεθούν χειρουργικά.

Την αποφυγή εμφάνισης πολύποδων μπορεί να βοηθήσει και η διατροφή, ώστε να απομακρυνθεί η πιθανότητα να προσβληθεί το έντερο. Οι βασικότερες διατροφικές συστάσεις από τους ειδικούς είναι οι εξής:

  • Kαταναλώστε περισσότερα φρέσκα φρούτα και λαχανικά.
  • Εντάξτε στη διατροφή σας τρόφιμα πλούσια σε ασβέστιο και βιταμίνη D, όπως το γάλα, το τυρί, το γιαούρτι χαμηλών λιπαρών, το μπρόκολο, τα αυγά και τον σολομό.
  • Μην καταναλώνετε συχνά πολύ λιπαρές τροφές, όπως το κόκκινο κρέας και τα επεξεργασμένα αλλαντικά, π.χ μπέικον, λουκάνικα. Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δώσετε και στην συχνή κατανάλωση των γαλακτοκομικών με πολλά λιπαρά.
  • Προστατεύστε την υγεία μας μέσω της άσκησης, της διακοπής του καπνίσματος και της ρύθμισης του ιδανικού βάρους.
Μοιραστείτε το