Απαραίτητα διατροφικά στοιχεία για γερά οστά

Η διατροφή είναι ο ακρογωνιαίος λίθος για την ανάπτυξη, τόσο τη σωματική όσο και τη νοητική ενώ συνδέεται και με την ύπαρξη (ή όχι)  διαφόρων προβλημάτων υγείας.

Οι κατάλληλες διατροφικές επιλογές παίζουν ρόλο και στην ανάπτυξη και στη διατήρηση των υγιών οστών, αφού περιέχουν τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά για την επίτευξη υψηλής οστικής μάζας. Ποια είναι όμως αυτά τα συστατικά που δεν πρέπει να λείπουν από το καθημερινό μας διαιτολόγιο;

Σίγουρα το πρώτο που σας έρχεται στο μυαλό είναι το ασβέστιο, το απαραίτητο στοιχείο που χτίζει  κυριολεκτικά γερό σκελετό, διατηρεί την οστική υγεία και απομακρύνει τον κίνδυνο οστεοπόρωσης. Δείτε τις καλύτερες πηγές ασβεστίου εδώ.

Εκτός όμως από το απαραίτητο ασβέστιο, υπάρχουν και άλλοι διατροφικοί παράγοντες που συμμετέχουν στην ανάπτυξη των υγιών οστών. Ένας από αυτούς είναι η πολύτιμη βιταμίνη D, που ρυθμίζει τα επίπεδα ασβεστίου στο αίμα και συμβάλλει στη φυσιολογική διαδικασία επιμετάλλωσης των οστών και τη ρύθμιση του οστικού ανασχηματισμού. Θα τη βρείτε στα λιπαρά ψάρια και το κόκκινο κρέας.

Πολύ σημαντική είναι και η πρόσληψη φωσφόρου, για τον οποίον είναι γνωστό πως μαζί με  το ασβέστιο δημιουργεί κρυστάλλους υδροξυαπατίτη, που συνιστούν το κύριο δομικό υλικό των οστών και συμβάλουν σε μεγάλο βαθμό στην οστική ακεραιότητα.

Οι ειδικοί τοποθετούν και την πρόσληψη της βιταμίνης Κ στα απαραίτητα θρεπτικά στοιχεία για γερά οστά καθώς συμβάλει στη σύνθεση πρωτεϊνών που εμπλέκονται στην εναπόθεση ασβεστίου στα οστά. Θα τη βρείτε στα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, τα φυτικά έλαια και τα δημητριακά.

Απαραίτητο είναι φυσικά και το μαγνήσιο, το οποίο είναι άκρως απαραίτητο για τον σχηματισμό των οστών καθώς διασφαλίζει ότι οι παραθυρεοειδείς αδένες, που παράγουν ορμόνες σημαντικές για την υγεία των οστών, λειτουργούν φυσιολογικά.  Αναζητήστε το στα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, το καστανό ρύζι, τα ψάρια και τους ξηρούς καρπούς.

Συμβουλή! Αποφύγετε το αλάτι καθώς το νάτριο αυξάνει την απώλεια ασβεστίου μέσω των ούρων.

Μοιραστείτε το