Αυτή είναι η ημερήσια δόση καφέ που κάνει καλό στην υγεία μας!

Ο καφές είναι απαραίτητος για την καθημερινότητα εκατομμυρίων ανθρώπων που ξεκινούν την ημέρα τους με ένα φλιτζάνι από την αγαπημένη τους ποικιλία, κίνηση που επαναλαμβάνεται συχνά μέσα στην ημέρα. Επομένως δεν είναι περίεργο που το ρόφημα αυτό μπαίνει συχνά στο στόχαστρο των ερευνητών, οι οποίοι επιθυμούν να ερευνήσουν την επίδραση της καφεΐνης στον ανθρώπινο οργανισμό.

Τα νέα στοιχεία, προερχόμενα από Βρετανούς ερευνητές, αποδεικνύουν πως η κατανάλωση τριών ή τεσσάρων καφέδων την ημέρα κάνει περισσότερο καλό, παρά κακό στην υγεία μας.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον Ρόμπιν Πουλ του Πανεπιστημίου του Σαουθάμπτον, αξιολόγησαν στοιχεία από  218 μελέτες και συμπέραναν ότι το μεγαλύτερο όφελος στην υγεία τους φαίνεται να έχουν όσοι πίνουν τρεις ή τέσσερις καφέδες τη μέρα. Η μεγαλύτερη κατανάλωση δεν σχετίζεται με βλάβη στην υγεία, αλλά τα οφέλη είναι μικρότερα. Ο καθηγητής Πολ Ρόντερικ του Πανεπιστημίου του Σαουθάμπτον επεσήμανε ότι «τα οφέλη της μέτριας κατανάλωσης καφέ φαίνεται να είναι μεγαλύτερα από τους κινδύνους». Η μέτρια κατανάλωση είναι τα 440 μιλιγκράμ καφεΐνης, που αντιστοιχούν σε τρεις έως τέσσερις καφέδες ημερησίως.

Προγενέστερες μελέτες έχουν αποδείξει πως η κατανάλωση καφέ μπορεί να παίξει ευεργετικό ρόλο ενάντια στα καρδιαγγειακά νοσήματα ενώ, η επεξεργασία των στοιχείων της νέας έρευνας, απέδειξε πως ο καφές σχετίζεται και με μειωμένο κίνδυνο διαβήτη τύπου 2, ηπατοπάθειας, άνοιας και ορισμένων μορφών καρκίνου (προστάτη, ενδομητρίου, δέρματος, ήπατος).

Φυσικά, οι ειδικοί τονίζουν πως η έρευνα δεν υπονοεί πως κάποιος πρέπει να ξεκινήσει να πίνει αυτές τις ποσότητες καφέ για λόγους υγείας ή για προληπτικούς λόγους. Η καλή κατάσταση της υγείας είναι πολυδιάστατη και επηρεάζεται και από άλλους παράγοντες που σχετίζονται με τη διατροφή μας. Τόνισαν επίσης πως όσοι θέλουν να κάνουν μια πιο «υγιεινή επιλογή» στον καφέ, θα πρέπει να αποφεύγουν τη ζάχαρη, το γάλα ή την κρέμα καθώς και τα γλυκά συνοδευτικά (μπισκοτα, κέικ κ.α)

Η σχετική δημοσίευση έγινε στο βρετανικό ιατρικό περιοδικό «British Medical Journal». 

Μοιραστείτε το