Ύπνος: Πόσες ώρες είναι οι ιδανικές για καλή υγεία στα 50;

Ο ύπνος είναι πολύ σημαντική παράμετρος για καλή υγεία σε κάθε ηλικία. Μια νέα έρευνα υποστηρίζει πως τουλάχιστον 5 ώρες ύπνου μπορούν να μειώσουν τις πιθανότητες για πολλαπλά προβλήματα υγείας σε ανθρώπους άνω των 50 ετών. Οι ερευνητές υποστηρίζουν πως η κακή υγεία μπορεί να διαταράξει τον ύπνο, όμως  ο κακός ύπνος μπορεί επίσης να είναι προειδοποίηση ή κίνδυνος από μόνος του, υποστηρίζουν οι ερευνητές.

Η μελέτη PLoS Medicine παρακολούθησε την υγεία και τον ύπνο των εργαζομένων του Ηνωμένου Βασιλείου. Oι περίπου 8.000 συμμετέχοντες ρωτήθηκαν: «Πόσες ώρες κοιμάστε κατά μέσο όρο τη νύχτα;» Μερικοί φορούσαν επίσης ρολόι ύπνου για να γίνει λεπτομερής καταγραφή. Ελέγχθηκαν επίσης για χρόνιες παθήσεις, συμπεριλαμβανομένου του διαβήτη, του καρκίνου και των καρδιακών παθήσεων, για δύο δεκαετίες παρακολούθησης.

Τα στοιχεία που συγκεντρώθηκαν από αυτό το δείγμα έδειξαν πως, όσοι κοιμόντουσαν πέντε ώρες ή λιγότερο στην ηλικία των 50 ετών είχαν 30% μεγαλύτερο κίνδυνο πολλαπλών παθήσεων από εκείνους που κοιμόντουσαν επτά ώρες. Οι ειδικοί από το University College London και το Paris Cité University συνιστούν να συμπληρώνονται γενικά περίπου επτά ή οκτώ ώρες στην ηλικία αυτή.

Οι κίνδυνοι από την έλλειψη ύπνου

Ο ελλιπής ύπνος στην ηλικία των 50 ετών φάνηκε επίσης πως συνδέεται και με υψηλότερο κίνδυνο θανάτου κατά την περίοδο της μελέτης, κυρίως συνδεδεμένο με τον αυξημένο κίνδυνο χρόνιας νόσου.

Οι επιστήμονες υποστηρίζουν πως η επεξήγηση του συμπεράσματός τους δεν είναι απόλυτη στη φάση αυτή αλλά είναι σαφές πως ο ύπνος βοηθά τον εγκέφαλο να επεξεργαστεί τις πληροφορίες που λαμβάνει, βοηθά την καλή διάθεση, τη συγκέντρωση και την εύρυθμη λειτουργία του μεταβολισμού.

Ο διευθυντής του Κέντρου Ύπνου του Surrey, καθηγητής Derk-Jan Dijk, δήλωσε σχετικά στο BBC News: «Αυτή η μελέτη ενισχύει το ότι ο σύντομος ύπνος δεν είναι καλό για εμάς. Γενικά, δεν είναι υγιεινό – αν και για κάποιους, μπορεί να είναι εντάξει. Το μεγάλο ερώτημα είναι γιατί μερικοί άνθρωποι κοιμούνται λιγότερο. Τι το προκαλεί και μπορούμε να κάνουμε κάτι για αυτό; Ο ύπνος είναι ένας τροποποιήσιμος παράγοντας του τρόπου ζωής σε κάποιο βαθμό».

Μοιραστείτε το