Κάλιο, αβοκάντο και υγιής καρδιά: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε

Η υγιεινή διατροφή μπορεί να περιλαμβάνει έξυπνα σνακ που είναι νόστιμα και ταυτόχρονα ωφέλιμα για τον οργανισμό μας. Αν σας αρέσει να συνδυάζετε το ψωμί με αβοκάντο, θα γνωρίζετε πως πρόκειται για ένα σνακ ιδιαίτερα ωφέλιμο για την υγεία της καρδιάς σας. Το αβοκάντο είναι πλούσια πηγή καλίου και αυτό το καθιστά πολύτιμο αντιυπερτασικό και καρδιοπροστατευτικό φρούτο.

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας οι ενήλικες χρειάζονται 3,5γρ καλίου ημερησίως. Η συγκεκριμένη έρευνα έδειξε ότι κάθε επιπλέον 1γρ καλίου την ημέρα – περίπου ένα αβοκάντο (485mg) – σχετίστηκε με μείωση κατά 2,4 mmHg της συστολικής πίεσης του αίματος. Το κάλιο βοηθά στην αποβολή του νατρίου από τα ούρα διατηρώντας σε ισορροπία τα υγρά του σώματος.

Για τη νέα έρευνα μελετήθηκαν 25.000 άτομα για περίπου 20 χρόνια και οι συμμετέχοντες, 40-79 ετών στην έναρξη της έρευνας, ερωτήθηκαν για τις συνήθειες του τρόπου ζωής καθώς και τις τιμές της αρτηριακής τους πίεσης. Παράλληλα ελήφθησαν δείγματα ούρων για να εκτιμηθεί η συγκέντρωση καλίου και νατρίου στον οργανισμό τους. Για τους ερευνητές της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου του Αμστερνταμ τα ευρήματα υποδηλώνουν ότι για την προστασία της καρδιάς είναι σημαντική η μείωση του νατρίου, όπως όλοι γνωρίζουμε, αλλά και η αύξηση της πρόσληψης καλίου.

Τη σημαντική συμβολή του καλίου στην υγεία έχουν αποδείξει και άλλα ερευνητικά δεδομένα στο παρελθόν, σύμφωνα με τα οποία οι γυναίκες με την υψηλότερη πρόσληψη καλίου είχαν τις πιο χαμηλές τιμές αρτηριακής πίεσης. Για κάθε ένα γραμμάριο επιπλέον καλίου ημερησίως σημειώθηκε πτώση της πίεσης κατά 2,4 mmHg.

Κάλιο μέσω διατροφής

Ο πιο πρακτικός  και εύκολος τρόπος να εμπλουτίσουμε με κάλιο τη διατροφή μας είναι να βάλουμε στο διαιτολόγιο μας πέντε μικρομερίδες φρούτων και λαχανικών ημερησίως. Εάν μάλιστα επιλέγουμε τα πλέον πλούσια σε κάλιο όπως το αβοκάντο, το όφελος θα είναι μεγαλύτερο.

 Για την πρόληψη της καλής υγείας της καρδιάς οι ειδικοί συστήνουν, μαζί με την κατάλληλη διατροφή, να αποφεύγουμε την κατανάλωση αλκοόλ, να σταματήσουμε το κάπνισμα και να βάλουμε στην καθημερινότητά μας την άσκηση, σε όποια μορφή επιλέγουμε.

Μοιραστείτε το