Η συχνή κατανάλωση αυτής της υγιεινής τροφής μπορεί να θωρακίσει την καρδιαγγειακή σας υγεία!

Λίγες τροφές έχουν μονοπωλήσει το ενδιαφέρον σε θέματα διατροφής τα τελευταία χρόνια, όσο το αβοκάντο. Το αβοκάντο είναι μια πλούσια τροφή σε κάλιο αλλά και μια καλή πηγή βιταμινών C και Ε, είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες, μειώνει την «κακή» χοληστερόλη και τα τριγλυκερίδια κ.α

Άλλο ένα όφελος της κατανάλωσης αβοκάντο εντοπίζεται στην καλή λειτουργία της καρδιάς. Πιο συγκεκριμένα, οι άνθρωποι που τρώνε τουλάχιστον δύο μερίδες αβοκάντο την εβδομάδα (κάθε μερίδα είναι μισό αβοκάντο) έχουν μικρότερο καρδιαγγειακό κίνδυνο, σε σχέση με όσους τρώνε αβοκάντο σπάνια ή ποτέ.

Το συμπέρασμα ανήκει  σε μια νέα μελέτη από τις ΗΠΑ που πραγματοποιήθηκε σε βάθος 30 ετών, από ομάδα ερευνητών με επικεφαλής τη δρα Λορίνα Πατσέκο της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «Journal of the American Heart Association».

Η μεθοδολογία της έρευνας

Οι επιστήμονες αρχικά ανέλυσαν στοιχεία για σχεδόν 69.000 γυναίκες 30-55 ετών και 41.700 άνδρες 40-75 ετών, χωρίς καρκίνο, στεφανιαία νόσο ή εγκεφαλικό στην αρχή της μελέτης. Κατά τη διάρκειά της συνέβησαν 9.185 περιστατικά στεφανιαίας νόσου και 5.290 εγκεφαλικά.

Τα στοιχεία που συγκεντρώθηκαν έδειξαν πως όσοι έτρωγαν τουλάχιστον δύο μερίδες μισού αβοκάντο, άρα ένα ολόκληρο αβοκάντο μέσα στην εβδομάδα, είχαν 16% μικρότερο κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου και 21% μικρότερο κίνδυνο ειδικότερα για στεφανιαία νόσο. Μάλιστα, η αντικατάσταση μίας καθημερινής μερίδας μαργαρίνης, βουτύρου, αυγού, γιαουρτιού, τυριού ή επεξεργασμένου κρέατος όπως το μπέικον, με την ίδια ποσότητα αβοκάντο, σχετιζόταν με μία μείωση κατά 16% έως 22% των καρδιαγγειακών περιστατικών.

Από την άλλη πλευρά, η κατανάλωση μισής μερίδας αβοκάντο την ημέρα, αντί για μία ισοδύναμη ποσότητα ελαιολάδου, ξηρών καρπών και άλλων φυτικών ελαίων, δεν είχε κάποιο πρόσθετο όφελος.

Οι ειδικοί τονίζουν πως, και η δική τους έρευνα, ανέδειξε για ακόμα μια φορά το γεγονός  πως το αβοκάντο είναι ασπίδα προστασίας για την καρδιαγγειακή υγεία καθώς περιέχουν μονοακόρεστα λίπη και άλλα υγιεινά συστατικά. Για αυτούς, και για πολλούς άλλους  λόγους, η κατανάλωση αβοκάντο εμφανίζει ανοδική τάση διαρκώς και ενσωματώνεται στο διατροφολόγιο πολλών ανθρώπων, με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους.

Μοιραστείτε το