Σουσάμι: Aναρίθμητα τα οφέλη για την υγεία μας

To σουσάμι δεν είναι μόνο για το ψωμί μας αλλά αποτελεί ένα πολύ θρεπτικό συστατικό που αξίζει να γνωρίσετε και να το εντάξετε στη διατροφή σας. Οι παρακάτω λόγοι μάλλον θα σας πείσουν να δείτε με άλλο μάτι το «ταπεινό» σουσάμι.

Θεωρείται μια καλή πηγή φυτικών ινών

Τρεις κουταλιές της σούπας με το (φαγώσιμο) κέλυφός τους, προσφέρουν 3,5 γραμμάρια ίνες, περίπου δηλαδή το 12% της ημερήσιας δόσης.

Μπορεί να μειώσει τη χοληστερόλη και τα τριγλυκερίδια, στα πλαίσια συγκεκριμένης διατροφής

Ορισμένες μελέτες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση των σπόρων μπορεί να ελαττώσει τις τιμές της κακής LDL χοληστερόλης και των τριγλυκεριδίων, που και οι δύο είναι παράγοντες που αυξάνουν τον κίνδυνο καρδιοπάθειας. Τα καλά λιπαρά του σουσαμιού είναι σημαντικά περισσότερα από τα κορεσμένα, που ανέρχονται μόλις στο 15% της συνολικής περιεκτικότητας.

Μπορεί να ενισχύει την υγεία του θυρεοειδούς

Επειδή οι σπόροι σουσαμιού είναι καλή πηγή σεληνίου, είναι καλή ιδέα να υπάρχουν στην διατροφή σας. Το σελήνιο βρίσκεται στις μεγαλύτερες συγκεντρώσεις στον οργανισμό στον θυρεοειδή αδένα, και παίζει ρόλο στη δημιουργία ορμόνης θυρεοειδούς.

Συμβάλλει στην ενίσχυση της οστικής πυκνότητας

Είναι καλή φυσική πηγή ασβεστίου και ψευδάργυρου, συνεπώς είναι μία ιδανική επιλογή για άτομα που αποφεύγουν ή δεν καταναλώνουν επαρκείς ποσότητες γαλακτοκομικών προϊόντων

Έχει αντιφλεγμονώδη δράση

Είναι γνωστό πως οι φλεγμονές στον οργανισμό μπορεί να οδηγήσουν σε διάφορες χρόνιες παθήσεις. Η διατροφή μπορεί να μας θωρακίσει εν μέρει καθώς πολλές τροφές έχουν αντιφλεγμονώδη δράση για τον οργανισμό μας.

Είναι καλή πηγή βιταμινών του συμπλέγματος Β

Αυτές οι βιταμίνες είναι η θειαμίνη (Β1), η νιασίνη (Β3) και η βιταμίνη Β6, απαραίτητες για πάρα πολλές διεργασίες του οργανισμού, αλλά πιο σημαντικές για την σωστή κυτταρική λειτουργία και τον μεταβολισμό μας.

Είναι τροφή πλούσια σε αντιοξειδωτικά

Έρευνες έχουν αποδείξει πως η κατανάλωση σουσαμιού ενισχύει την συνολική αντιοξειδωτική δραστηριότητα στο σώμα.

Είναι και πηγή φυτικής πρωτεΐνης

Η μερίδα των τριών κουταλιών της σούπας προσφέρει 5 γραμμάρια φυτικής πρωτεΐνης.

Ενισχύει και το ανοσοποιητικό μας σύστημα

Ο ψευδάργυρος, το σελήνιο, ο χαλκός, ο σίδηρος, η βιταμίνη Β6 και η βιταμίνη Ε, συμβάλλουν για να λειτουργεί καλύτερα το ανοσοποιητικό μας σύστημα.

Μπορεί να δώσει γεύση σε όλα τα πιάτα σας

Το σουσάμι είναι τέλεια προσθήκη σε πάρα πολλά πιάτα, από σαλάτες μέχρι ψητά λαχανικά, σούπες αλλά και δημητριακά, πιάτα ασιατικής προέλευσης αλλά και υγιεινά smoothies φρούτων. Μια ακόμα καλή ιδέα προκειμένου να  καταναλώνετε τη συγκεκριμένη τροφή είναι να βάλετε στο διαιτολόγιο σας το ταχίνι που φτιάχνεται από αλεσμένο σουσάμι.

Μοιραστείτε το