Διατροφή: To πιο αποτελεσματικό τρίπτυχο για τη δυσκοιλιότητα

Η δυσκοιλιότητα είναι μια καθημερινή ταλαιπωρία για ανθρώπους κάθε ηλικίας. Μπορεί να εμφανιστεί από τη βρεφική ηλικία ή να προκύψει ανά διαστήματα (π.χ σε περιόδους δίαιτας). Υπολογίζεται μάλιστα πως το 12% των ανθρώπων παγκοσμίως ταλαιπωρούνται από το συγκεκριμένο εντερικό πρόβλημα. Αν η δυσκοιλιότητα είναι χρόνια, μπορεί να σχετιστεί και με τη δημιουργία άλλων προβλημάτων όπως οι αιμορροΐδες, η πρόπτωση ορθού, οι ραγάδες δακτυλίου κ.α

Η διατροφή είναι ένας βασικός παράγοντας που συνδέεται άμεσα με τη δυσκοιλιότητα, δηλ, η κατάσταση αυτή προκαλείται από τι τρώμε καθημερινά ή, μάλλον, από το τι δεν τρώμε. Υπάρχουν κάποιες επιλογές που μπορούν να βοηθήσουν το εντερικό σύστημα να επανέρθει σε μια ισορροπία και έτσι να εξασφαλίσουν μια πιο άνετη καθημερινότητα.  Σύμφωνα με τον ιστότοπο υγείας health.com, αν ταλαιπωρείσθε, δοκιμάστε τις τρεις διατροφικές αλλαγές:

Δαμάσκηνα

Ίσως η πιο γνωστή τροφή ενάντια στην δυσκοιλιότητα. Είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, οι οποίες αυξάνουν τον όγκο των κοπράνων σας, έτσι ώστε να μπορεί να κινούνται κατά μήκος του εντέρου με εύρυθμο τρόπο. Ένα δαμάσκηνο περιέχει περίπου 1 γραμμάριο ινών. Έχουν επίσης φρουκτάνες, σορβιτόλη και σάκχαρα που μπορεί να έχουν καθαρτική δράση.

Λιναρόσπορος

Αρκεί μία κουταλιά από τριμμένο σπόρο λιναριού για να πάρετε 2 γραμμάρια ινών. Δοκιμάστε να τον προσθέσετε σε πολλά γεύματα, όπως στα δημητριακά σας το πρωί ή στις σαλάτες σας την υπόλοιπη ημέρα. Ωστόσο, μην καταναλώνετε τους λιναρόσπορους ολόκληρους, αφού, αν δεν είναι σε μορφή σκόνης (τριμμένοι) δεν διασπώνται από το στομάχι και το έντερο και δεν σας προσφέρουν τα θρεπτικά τους συστατικά.

Σπανάκι

Μία κούπα μαγειρεμένο σπανάκι περιέχει 4 γραμμάρια ινών, αλλά αποτελεί και μια πολύ καλή πηγή μαγνησίου. Το συγκεκριμένο μέταλλο βοηθάει στην καλύτερη απορρόφηση του νερού από άλλες τροφές και αυτό συμβάλλει στην πιο ομαλή κίνηση του εντέρου.

Την προσπάθεια σας θα ενισχύσει η επαρκής κατανάλωση νερού (περίπου 2lt ημερησίως) αλλά και η άσκηση που προάγει την καλή λειτουργία του εντέρου, ακόμα και αν μιλάμε για ένα απλό, αλλά, τακτικό περπάτημα

Μοιραστείτε το