Τριγλυκερίδια: Τρεις διατροφικές συμβουλές για καλύτερη υγεία

Όλοι γνωρίζουμε πως τα  υψηλά τριγλυκερίδια αποτελούν έναν καθοριστικό  παράγοντα κινδύνου για καρδιαγγειακά νοσήματα. Τα τριγλυκερίδια είναι ένα από τα βασικά λιπίδια που βρίσκονται στα τρόφιμα και τελικά αποθηκεύονται ως λίπος στο σώμα μας. Η υπερβολική συσσώρευση λόγω κακής διατροφής, σε συνδυασμό με άλλες καταστάσεις όπως η απουσία άσκησης, μπορούν να γίνουν σοβαρή απειλή για την υγεία μας.

Οι ειδικοί συστήνουν αλλαγή στο διατροφικό πλάνο, ώστε να μειωθεί το επίπεδο των τριγλυκεριδιών,  και αυτοί είναι οι αρμόδιοι για να συστήσουν τον κατάλληλο τρόπο αντιμετώπισης κάθε περίπτωσης. Να σημειωθεί πως οι συγκεντρώσεις των διαφόρων λιπιδίων στον ορό του αίματος κυμαίνονται μέσα σε ευρεία όρια και εξαρτώνται από φυλετικούς παράγοντες, από το είδος και την ποσότητα της διατροφής που καταναλώνεται, το φύλο, την ηλικία και άλλους παράγοντες.

Αν και εσείς έχετε υψηλά τριγλυκερίδια, καλό είναι να γνωρίζετε τα παρακάτω, όσον αφορά τη διατροφή σας:

Δώστε προσοχή στα αμυλούχα λαχανικά

Τα λαχανικά είναι ωφέλιμα, ωστόσο όταν θέλετε να μειώσετε τα τριγλυκερίδια ορισμένες επιλογές είναι καλύτερες από τις άλλες. Μειώστε την κατανάλωση των αμυλούχων λαχανικών που περιέχουν περισσότερα σάκχαρα, όπως είναι ο αρακάς και το καλαμπόκι. Στις πιο "ασφαλείς" επιλογές περιλαμβάνονται τα σταυρανθή, το λάχανο, τα μανιτάρια, το αγγούρι και οι πιπεριές. Το ίδιο ισχύει για τα αμυλούχα τρόφιμα, όπως το ψωμί, τα ζυμαρικά, οι πατάτες και τα δημητριακά, που ο οργανισμός μετατρέπει το άμυλό τους σε τριγλυκερίδια.

Μην το παρακάνετε με τα φρούτα

Φυσικά τα φρούτα είναι ωφέλιμα και μας προσφέρουν βιταμίνες και μέταλλα.  Εάν όμως έχετε υψηλά τριγλυκερίδια καλό είναι να περιορίζετε την κατανάλωσή τους σε 2-3 την ημέρα. Με αυτό τον τρόπο θα αποφύγετε την μεγάλη πρόσληψη φυσικών σακχάρων. Αντίστοιχα, εάν προτιμάτε τα αποξηραμένα φρούτα, τα οποία περιέχουν συμπυκνωμένα φυσικά σάκχαρα, η ιδανική μερίδα είναι ακόμη πιο μικρή: για παράδειγμα 4 κ.σ. σταφίδες ή 2-3 βερίκοκα ή χουρμάδες.

Επανεξετάστε τη σχέση σας με το αλκοόλ

Δεν συμπεριλαμβάνεται στα καθημερινά τρόφιμα, συνοδεύει όμως συχνά το φαγητό και τις εξόδους μας. Και παρότι συχνά λέγεται πως ένα ποτήρι κρασί είναι ωφέλιμο για την καρδιά, η μεγαλύτερη ποσότητα μπορεί να αυξήσει τα τριγλυκερίδια στο αίμα σας. Το αλκοόλ, είτε είναι μπύρα, είτε κρασί ή πιο "σκληρά" οινοπνευματώδη, περιέχει φυσικά σάκχαρα, τα οποία, απ’ όποια πηγή κι αν προέρχονται, αποτελούν πρόβλημα. Για τον ίδιο λόγο χρειάζεται να αποφεύγετε και τα αναψυκτικά.

Σημαντική ώθηση στην προσπάθειά σας θα δώσει και η άσκηση. Δεν χρειάζεται υπερβολή, ούτε περίπλοκα συστήματα εκγύμνασης καθώς το συστηματικό περπάτημα μπορεί να σας βοηθήσει σημαντικά και αποτελεσματικά.

Μοιραστείτε το