Έρευνα: Aνακαλύψτε την ευχάριστη συνήθεια που χαρίζει πνευματική διαύγεια

O μεσημεριανός  ύπνος, o oποιος αποτελεί μια πολυτέλεια για τους περισσότερους, δεν αποτελεί μόνο μια ευχάριστη ανάπαυλα από την κούραση της καθημερινότητας αλλά και μια συνήθεια που συνδέεται με καλύτερη πνευματική λειτουργία, λεκτική ευχέρεια και καλή λειτουργία της μνήμης

Σε αυτό το συμπέρασμα κατέληξε μια νέα μελέτη που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό έντυπο «Journal General Psychiatry».

Η έρευνα και τα συμπεράσματα των ειδικών

Στη συγκεκριμένη έρευνα, οι επιστήμονες μελέτησαν 2214 υγιείς ασθενείς με ηλικία έως 60 ετών από την Κίνα για να διαπιστώσουν το κατά πόσο ο μεσημεριανός ύπνος μπορεί να αποτρέψει την άνοια και γενικά την ήπια γνωστική εξασθένιση. Όσο μεγαλώνουμε και το προσδόκιμο της ζωής αυξάνεται, αυξάνεται επίσης και η πιθανότητα της άνοιας, η οποία προσβάλλει περίπου έναν στους δέκα ανθρώπους άνω των 65. Επιπλέον, ο τρόπος που κοιμόμαστε αλλάζει όσο γερνάμε και ο μεσημεριανός ύπνος εντάσσεται στην καθημερινότητα μας.

Από τους συμμετέχοντες, οι 1534 έπαιρναν κανονικά έναν σύντομο ύπνο το μεσημέρι, ενώ οι 680 δεν κοιμόντουσαν καθόλου μέσα στη μέρα. Όλοι οι συμμετέχοντες υποβλήθηκαν σε υγειονομικούς ελέγχους και γνωστικές αξιολογήσεις, όπως επίσης και σε μια εξέταση για την άνοια. Ο μέσος χρόνος του βραδινού τους ύπνου ήταν 6,5 ώρες και στις δύο ομάδες των συμμετεχόντων. Για τις συνθήκες της έρευνας, ο μεσημεριανός ύπνος ορίστηκε ως μια περίοδος διάρκειας 5 λεπτών έως δύο ωρών, μετά το μεσημεριανό φαγητό. Οι συμμετέχοντες επίσης έπαιρναν έναν σύντομο ύπνο από μια φορά την εβδομάδα έως και κάθε μέρα.

Οι εξετάσεις που έγιναν για την άνοια εστίασαν στην γνωστική ικανότητα, τη μνήμη, την προσοχή, την επίλυση προβλημάτων, την επίγνωση για το πού βρίσκονται και την λεκτική ευχέρεια. Τα αποτελέσματα των εξετάσεων στους συμμετέχοντες που κοιμόντουσαν το μεσημέρι ήταν καλύτερα σε σχέση με αυτούς που δεν ξεκουράζονταν καθόλου. Συγκεκριμένα, η επίγνωση του χώρου, η λεκτική ευχέρεια και η μνήμη τους ήταν βελτιωμένη, αποδεικνύοντας πως η ξεκούραση που προκάλεσε ο μεσημεριανός ύπνος είναι ευεργετική για την εγκεφαλική λειτουργία.

Οι ειδικοί τονίζουν πάντως πως η εξασθένιση των γνωστικών λειτουργιών είναι ένα ιδιαίτερα σύνθετο ζήτημα που δεν έχει μόνο μία αιτιολογία.

Μοιραστείτε το