Tι γνωρίζετε για τη Βιταμίνη Ρ ;

Ξέρουμε πολλά για τις βιταμίνες και την αξία τους στην διατροφή μας, ωστόσο πάντα υπάρχει περιθώριο βελτίωσης για ακόμα πιο δυνατό και υγιή οργανισμό.

Οι περισσότεροι δεν γνωρίζουμε τη βιταμίνη Ρ και την αξία της για την υγεία μας. Ο όρος  χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά τη δεκαετία του 1930 για να περιγράψει ένα σύμπλεγμα ενώσεων που παρέχουν χρωστικές ουσίες στα φυτά και πιστεύεται ότι έχουν οφέλη για την υγεία. Οι ενώσεις αυτές σήμερα είναι γνωστές ως φλαβονοειδή. Με βάση τα μέχρι τώρα στοιχεία των ειδικών, έχουν εντοπιστεί σχεδόν 6.000 διαφορετικές ενώσεις και πλέον γνωρίζουμε ότι είναι υπεύθυνες για πολλές γεύσεις και μυρωδιές φρούτων και λαχανικών, ενώ παράλληλα τα προστατεύουν από εισβολείς όπως μύκητες, παράσιτα και βακτήρια.

Όμως, και για τον ανθρώπινο σώμα είναι σημαντικά αυτά τα θρεπτικά συστατικά καθώς βοηθούν στη διατήρηση της υγείας των οστών και των δοντιών, ενώ ενισχύουν την παραγωγή κολλαγόνου, που είναι απαραίτητο για τα αιμοφόρα αγγεία, τους μύες και το δέρμα.

Πού όμως βρίσκονται οι απαραίτητες ποσότητες της  βιταμίνης P και ποιες τροφές δεν πρέπει να λείπουν από τη διατροφή μας;

Εσπεριδοειδή για καλή εγκεφαλική υγεία

Έρευνα έδειξε ότι άνθρωποι που ακολουθούσαν διατροφή πλούσια σε εσπεριδοειδή και χυμούς εσπεριδοειδών, είχαν 31% χαμηλότερο κίνδυνο εγκεφαλικού συγκριτικά με όσους έτρωγαν λίγα εσπεριδοειδή. Παρόμοια επιστημονικά δεδομένα σε 70.000 γυναίκες έδειξαν ότι όσες κατανάλωναν τις μεγαλύτερες ποσότητες φλαβονοειδών, είχαν 19% χαμηλότερο κίνδυνο ισχαιμικού εγκεφαλικού επεισοδίου.

Τα φλαβονοειδή συνδέονται με καλύτερη κυκλοφορία του αίματος, χαμηλότερη αρτηριακή πίεση και χαμηλότερα επίπεδα χοληστερόλης. Θεωρείται ότι έχουν προστατευτική επίδραση στα τοιχώματα των αιμοφόρων αγγείων, καθώς βελτιώνουν την ελαστικότητά τους.

Τσάι και κακάο για την καρδιά και τον εγκέφαλο

Και τα δυο ροφήματα είναι ιδανικά για την υγεία μας και έχει αποδειχτεί πως δύο κούπες τσαγιού την ημέρα μπορούν να βελτιώσουν την υγεία της καρδιάς, σύμφωνα με τους ερευνητές. Οι άνθρωποι που κατανάλωναν 450ml (περίπου δύο κούπες) μαύρου ή πράσινου τσαγιού καθημερινά επί τουλάχιστον ένα χρόνο, είχαν λιγότερη αρτηριακή δυσκαμψία, συγκριτικά με όσους έπιναν λιγότερο τσάι. Η δυσκαμψία των αρτηριών προκαλεί αύξηση της αρτηριακής πίεσης και μπορεί να οδηγήσει εν τέλει σε έμφραγμα, εγκεφαλικό και άνοια.

Τα φλαβονοειδή που υπάρχουν στο τσάι και το κακάο είναι οι κατεχίνες ενώ και κάποιες άλλες τροφές πλούσιες σε φλαβονοειδή είναι τα βατόμουρα, τα κεράσια, το κόκκινο κρασί, τα μήλα, τα αχλάδια, τα φασόλια και τα φιστίκια.

Κρεμμύδια, τζίντζερ και  πράσινα λαχανικά για τις αλλεργίες

Μπρόκολο, τζίντζερ, σπαράγγια, πράσινα φυλλώδη λαχανικά και ειδικά τα κρεμμύδια είναι πηγή κουερσετίνης, η οποία έχει αντιφλεγμονώδη και αντιαλλεργική δράση.Ιαπωνική μελέτη του 2009 έδειξε ότι η επαρκής πρόσληψη κουερσετίνης μείωσε τα συμπτώματα φαγούρας λόγω αλλεργίας στη γύρη.

Βάλτε στο πιάτο σας μωβ φρούτα και λαχανικά

Τα φρούτα και τα λαχανικά με το χαρακτηριστικό χρώμα, όπως τα μούρα, οι φράουλες, τα δαμάσκηνα, τα σταφύλια, οι μελιτζάνες και το κόκκινο λάχανο περιέχουν ανθοκυανίνες, οι οποίες έχουν αντιφλεγμονώδη και αντιοξειδωτική δράση. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι γυναίκες με την υψηλότερη πρόσληψη ανθοκυανινών, κυρίως από βατόμουρα και φράουλες, είχαν 8% μειωμένο κίνδυνο υψηλής αρτηριακής πίεσης.

Μοιραστείτε το