Ισορροπημένη διατροφή: Ποιους συνδυασμούς τροφών πρέπει να αποφεύγετε

Μπορεί συνεχώς να ακούτε και να διαβάζετε για την καλή και υγιεινή διατροφή που πρέπει να ακολουθείτε, όμως αυτό δεν είναι τυχαίο. Όσα βάζουμε στο πιάτο μας είναι πολύ σημαντικά για την υγεία μας αλλά και τη μακροζωία και αυτή είναι μια διαδικασία που ξεκινάει από την κούνια. Για να είστε σίγουροι πως λαμβάνετε όλα τα θρεπτικά συστατικά από τη διατροφή σας, καλό είναι να γνωρίζετε κάποια  ζεύγη τροφίμων που καλό είναι να συνδυάζονται ή να μη συνδυάζονται.

Δείτε παρακάτω μερικά χαρακτηριστικά  παραδείγματα.

Κρέας & γαλακτοκομικά

Μπορεί να είναι νόστιμος συνδυασμός, όμως καλύτερα να αποφύγετε εκείνο το τυρί μαζί με το μπιφτέκι σας, αν θέλετε να καταναλώσετε το κρέας για τον σίδηρό του. Ο σίδηρος και το ασβέστιο αναστέλλουν ο ένας την απορρόφηση του άλλου, αφήνοντας ελάχιστη ποσότητα βιοδιαθέσιμη στο σώμα.

Πράσινο τσάι &ι τροφές με σίδηρο

Με βάση ευρήματα ειδικών, η κατανάλωση πράσινου τσαγιού μαζί ή μετά από την κατανάλωση τροφίμων με σίδηρο (φυλλώδη λαχανικά, κόκκινο κρέας κ.α.) εμποδίζει την δράση κάποιων αντιοξειδωτικών ουσιών του τσαγιού.

Γάλα & ξηροί καρποί

Ο συνδυασμός του γάλακτος με ξηρούς καρπούς ή σπόρους ή όσπρια δεν ενδείκνυται μιας και τα φυτικά οξέα των τροφίμων αυτών ενδεχομένως να μειώσουν την απορρόφηση συγκεκριμένων και πολύ σημαντικών θρεπτικών συστατικών, όπως το ασβέστιο.

Τσάι & γάλα

Αν αγαπάτε αυτόν τον συνδυασμό, καλύτερα να τον ξανασκεφθείτε. Η προσθήκη γάλακτος στο τσάι μπλοκάρει τα οφέλη για την υγεία που προσφέρει το δημοφιλές αφέψημα. Ο λόγος είναι πως η καζεΐνη στο γάλα ακυρώνει τα οφέλη των πολυφαινολών, των φυτοχημικών συστατικών που περιέχονται στο τσάι τα οποία είναι γνωστά για την αντιοξειδωτική τους δράση. Αν οπωσδήποτε θέλετε να πίνετε το τσάι σας με γάλα, προτιμήστε γάλα αμυγδάλου ή καρυδιού ή γάλα σόγιας.

Φρούτα & άμυλο

Αν έχετε μικροπροβλήματα με την πέψη και σας ταλαιπωρούν φουσκώματα, καλό είναι να μην τα συνδυάζετε τροφές των οποίων η πέψη διαρκεί αρκετά. Τα φρούτα περνούν γρήγορα από το στομάχι, όμως αν τα καταναλώσετε μαζί με τρόφιμα με άμυλο όπως τα δημητριακά, παραμένουν αρκετή ώρα εκεί και αρχίζουν να ζυμώνονται. Αυτή η διαδικασία προκαλεί προβλήματα στην πέψη, αλλά και αίσθηση φουσκώματος.

Αλκοόλ & καφεΐνη

Η καφεΐνη καλύπτει τις επιδράσεις του αλκοόλ, και έτσι μπορεί να σας κάνει να πιείτε πολύ περισσότερο από όσο πραγματικά αντέχετε, κάτι φυσικά δεν είναι καλό για πολλούς και διάφορους λόγους.

Χυμός πορτοκαλιού & δημητριακά

Ακούγεται σαν ένας πολύ καλός συνδυασμός για το πρωινό σας αλλά το στομάχι σας, ίσως, διαφωνήσει. Τα όξινα φρούτα όπως τα πορτοκάλια καταστρέφουν το ένζυμο που είναι υπεύθυνο για την πέψη των αμύλων, γεγονός που μπορεί να σας κάνει να ξεκινήσετε τη μέρα με ανεπιθύμητες στομαχικές ενοχλήσεις.

Μοιραστείτε το