Fitness: Μήπως την επόμενη φορά να πάτε με τις σκάλες;

Μήπως είστε ανάμεσα σε αυτούς που δεν διανοούνται καν να αφήσουν το ασανσέρ για να ανέβουν  με τις σκάλες;  Ίσως δεν γνωρίζετε πως αυτή η μικρή ανταλλαγή είναι πολύ ωφέλιμη για την υγεία σας και τη σιλουέτα σας. Οι ειδικοί υποστηρίζουν πως το ανέβασμα/κατέβασμα με τις σκάλες μπορεί να έχει το ίδιο αποτέλεσμα με το τζόκινγκ. Μάλιστα έχουν υπολογίσει ότι αν στη διάρκεια της μέρας κάποιος ανέβει και κατέβει 400 σκαλιά είναι σαν να έχει κάνει τζόκινγκ για 15 λεπτά.

Ειδικά για τις γυναίκες, οι σκάλες είναι μια μορφή γυμναστικής που ευνοεί πολύ δύσκολα σημεία , όπως είναι οι μηροί Αν είστε γυναίκα, με το ανέβασμα από τις σκάλες θα νιώσετε πως σφίγγουν καλύτερα οι γλουτοί σας, ένα ακόμα σημείο που χρειάζεται επιμονή στην εκγύμναση. Η ιδανική άσκηση είναι το να συνδυάζει κάποιος το καθημερινό περπάτημα με τις σκάλες του σπιτιού ή της δουλειάς.

Πόσες θερμίδες καίω με το ανέβασμα των σκαλιών; (το παράδειγμα αφορά  άνθρωπο 70 κιλών)

  • 2 θερμίδες όταν ανεβαίνεις 12 σκαλιά
  • 4 θερμίδες το λεπτό όταν τα κατεβαίνεις
  • 5 θερμίδες το λεπτό όταν ανεβαίνεις αργά
  • 11 θερμίδες το λεπτό όταν ανεβαίνεις γρήγορα
  • 19 θερμίδες το λεπτό όταν ανεβαίνεις τρέχοντας
  • Χάνεις 1 κιλό τον χρόνο αν παίρνεις καθημερινά τα σκαλιά, για 1 λεπτό

Οι αριθμοί είναι βέβαια ενδεικτικοί καθώς η  ταχύτητα, ο αριθμός των βημάτων αλλά και το ύψος που έχουν τα σκαλοπάτια είναι παράγοντες που καθορίζουν τη συνολική καύση θερμίδων. Πάντως, οι ειδικοί τονίζουν πως ο καλύτερος τρόπος για να αποδώσει αυτή η άσκηση είναι να ανεβαίνετε με ένταση και ταχύτητα τις σκάλες και να τις κατεβαίνετε με χαμηλότερη ένταση. Η αυξομείωση της έντασης κατά το ανέβασμα, όπως και η εναλλαγή από το “ένα ένα τα σκαλιά” επίπεδο στο “δύο δύο τα σκαλιά” επίπεδο κάνει τους μύες να δουλεύουν πιο σκληρά και κατά συνέπεια βοηθούν να κάψουμε ακόμη περισσότερες θερμίδες. Και να θυμάσαι ότι όσο μεγαλύτερη η σκάλα, και άρα όσο περισσότερα τα σκαλιά που ανεβαίνετε, τόσο πιο σκληρά δουλεύει το σώμα και κατά συνέπεια τόσο περισσότερες είναι οι θερμίδες και τόσο υψηλότερη η καύση λίπους.

Προσοχή!

Αν αντιμετωπίζετε πρόβλημα αρθρίτιδας ή οποιοδήποτε μυοσκελετικό ζήτημα, μην καταφεύγετε σε υπερβολές και ρωτήστε κάποιον ειδικό για κάθε μορφή άσκησης που επιλέγετε.

Μοιραστείτε το