Διαβήτης και διατροφή: Ποια ομάδα τροφών θα σας βοηθήσει να αποφύγετε τον κίνδυνο;

Οι μελέτες για τον σακχαρώδη διαβήτη πληθαίνουν διαρκώς καθώς η νόσος εξελίσσεται σε ένα παγκόσμιο πρόβλημα υγείας που λαμβάνει ολοένα και μεγαλύτερες και πιο ανησυχητικές διαστάσεις. Η τακτική κατανάλωση φρούτων και λαχανικών φαίνεται πως μπορεί να βοηθήσει στην αποτροπή εμφάνισης διαβήτη τύπου 2, σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο BMJ.

Aπό μια πολύ μεγαλύτερη μελέτη που συμπεριέλαβε στοιχεία από περίπου 340.000 άτομα από οκτώ ευρωπαϊκές χώρες, οι επιστήμονες επέλεξαν 9.754 συμμετέχοντες που είχαν πρόσφατα διαγνωστεί με διαβήτη στο διάστημα μιας δεκαετίας. Οι ερευνητές έκαναν σύγκριση της πρόσληψης  φρούτων και λαχανικών της επιλεγμένης ομάδας με περίπου 13.000 συμμετέχοντες που δεν νόσησαν από διαβήτη κατά το υπό εξέταση χρονικό διάστημα.

Επιπλέον, μέτρησαν τα επίπεδα επτά βασικών φυτικών θρεπτικών συστατικών στο αίμα, συμπεριλαμβανομένης της βιταμίνης C και των καροτενοειδών, των φυτοχημικών ενώσεων που δίνουν το κόκκινο, κίτρινο ή πορτοκαλί χρώμα σε φρούτα και λαχανικά και φέρουν σημαντικές αντιοξειδωτικές ιδιότητες.

Τι έδειξαν τα αποτελέσματα της ανάλυσης

Με βάση τα στοιχεία που συγκέντρωσαν οι ειδικοί φάνηκε πως όσοι είχαν καταφύγει σε  μεγαλύτερη κατανάλωση φρούτων και λαχανικών και συγκέντρωσαν περισσότερα φυτικά θρεπτικά συστατικά, είχαν κατά 25% έως 50% λιγότερες πιθανότητες να εμφανίσουν διαβήτη κατά τη διάρκεια της περιόδου μελέτης, σε σύγκριση με όσους τρέφονταν περιορισμένα από τις παραπάνω ομάδες τροφίμων ή είχαν χαμηλότερα επίπεδα θρεπτικών συστατικών.

Οι ειδικοί τονίζουν πως δεν χρειάζεται να γίνονται υπερβολές στην κατανάλωση των λαχανικών και των φρούτων που λαμβάνει κάποιος καθημερινά. Η καθημερινή κατανάλωση αυτών των τροφών είναι μια απλή και εύκολη λύση για να εμπλουτίσουμε τη διατροφή μας. Σύμφωνα με τους ερευνητές αρκούν τα δύο τρίτα ενός μέτριου μεγέθους μήλου ή λίγο πάνω από το ένα τρίτο ενός φλιτζανιού με ανάμεικτα φρούτα για να κρατήσουν τον κίνδυνο μακριά. Ειδικά το μήλο, με τις πολλές και σημαντικές θρεπτικές του ιδιότητες φαίνεται πως είναι μία από τις καλύτερες επιλογές για να κρατήσουμε την καλή υγεία κοντά και τον διαβήτη μακριά.

Στο συμπέρασμα αυτό είχε οδηγηθεί και μια παρόμοια έρευνα, σύμφωνα με την οποία τρεις μερίδες την εβδομάδα από μύρτιλα, σταφίδες, μήλα και αχλάδια μείωναν σημαντικά τον κίνδυνο εκδήλωσης διαβήτη τύπου 2. Στην έρευνα είχαν λάβει μέρος ειδικοί από τη Βρετανία, τις ΗΠΑ και τη Σιγκαπούρη, οι οποίοι  ερευνούσαν τη συσχέτιση της πρόληψης διαβήτη μέσω της διατροφής

Μοιραστείτε το