Σκόνη Πρωτεΐνης: Τι πρέπει να προσέχετε αν χρησιμοποιείτε συχνά τέτοια σκευάσματα;

Υπάρχει μια μεγάλη δημόσια συζήτηση γύρω από τις πρωτεΐνες που βοηθούν στην απώλεια βάρους και στη δημιουργία μυών, οπότε είναι εύκολο να καταλάβουμε γιατί πολλοί άνθρωποι στρέφονται στις σκόνες πρωτεΐνης για να εμπλουτίσουν τα πρωινά τους και τα γεύματά τους γενικότερα. Αν και μπορεί να είναι ένας βολικός τρόπος για να ενισχύσετε τη διατροφή σας, είναι σημαντικό να λάβετε υπόψη τα πιθανά μειονεκτήματα, πριν χρησιμοποιήσετε εκτενώς αυτά τα σκευάσματα.

Οι ειδικοί της βιομηχανίας τροφίμων και οι διατροφολόγοι έχουν αναπτύξει ένα μεγάλο διάλογο  σχετικά με την ή ασφάλεια των πρωτεϊνικών σκονών, εδώ και χρόνια. Μια έκθεση του 2018 από έναν μη κερδοσκοπικό οργανισμό που ονομάζεται «Clean Label Project» βρήκε βαρέα μέταλλα, όπως το αρσενικό και το μόλυβδο, σε πολλές κορυφαίες σκόνες πρωτεΐνης, όπως αναφέρει ο έγκριτος επιστημονικός ιστότοπος υγείας webmd.gr. Πρέπει πάντως να τονίσουμε πως είναι αδύνατο να αποφευχθούν τα βαρέα μέταλλα εντελώς, καθώς είναι παρόντα στον αέρα, το έδαφος και το νερό μας.

Για καλύτερη και ασφαλέστερη χρήση αυτών των διατροφικών προϊόντων, δώστε βάση στα εξής:

Ενημερωθείτε σχετικά με τα συστατικά: Πολλές σκόνες πρωτεΐνης θεωρούνται συμπληρώματα, δηλ. προϊόντα που δεν βρίσκονται κάτω από το ίδιο ρυθμιστικό πλαίσιο με τα τρόφιμα και τα φάρμακα, σύμφωνα με τον FDA. Βεβαιωθείτε ότι έχετε  εντοπίσει όχι μόνο την πηγή πρωτεΐνης (όπως ορός γάλακτος, αυγό ή πρωτεΐνη μπιζελιού), αλλά και τα άλλα συστατικά για να ελέγξετε ότι δεν είστε ευαίσθητοι σε κανένα από αυτά. Μερικά τέτοια  σκευάσματα έχουν μια μακρά λίστα που περιλαμβάνει μη θρεπτικά γλυκαντικά ή πρόσθετες ίνες που μπορεί να προκαλέσουν δυσανεξία και  φούσκωμα.

Παρακολουθήστε και αναπροσαρμόστε τη δόση: Η  φράση «η δόση κάνει το δηλητήριο» ισχύει για οτιδήποτε καταναλώνετε. Είναι πιθανό για μερικούς ανθρώπους, μικρότερες ποσότητες να γίνονται ανεκτές αλλά μεγαλύτερες ποσότητες να δημιουργούν προβλήματα. Οι σκόνες πρωτεΐνης (όπως οτιδήποτε άλλο παίρνετε) μπορεί να προκαλέσουν αντιδράσεις σε ορισμένα άτομα, ακόμη και αν ένα προϊόν φέρει την ένδειξη «φυσικό» ή «οργανικό».

Λάβετε την πρωτεΐνη από τα τρόφιμα: Είναι αλήθεια ότι η πρωτεΐνη είναι το κλειδί για να αποτρέψετε την απώλεια μυϊκής μάζας. Όμως, στόχος σας θα πρέπει να είναι να μην επαναπαύεστε σε αυτά τα σκευάσματα αλλά να λαμβάνετε το μεγαλύτερο μέρος της πρωτεΐνης σας μέσω τροφίμων όπως άπαχο κρέας, γαλακτοκομικά προϊόντα, ξηροί καρποί και σπόροι, σόγια, αυγά, δημητριακά ολικής αλέσεως και λαχανικά Με μια υγιεινή διατροφή θα λάβετε επίσης και όλα τα άλλα σημαντικά θρεπτικά συστατικά (και οφέλη για την υγεία) που προσφέρουν αυτά τα τρόφιμα.

Μοιραστείτε το