Πεζοπορία: Γιατί θεωρείται ιδανική μορφή άσκησης για το σώμα αλλά και το πνεύμα;

H φράση «θα πάρω τα βουνά» είναι γνωστή σε όλους μας και χρησιμοποιείται όταν το άγχος χτυπάει κόκκινο, οι καταστάσεις που βιώνουμε είναι πιεστικές και οι αντοχές μειώνονται. Τι θα λέγατε να το λάβετε υπόψιν στην κυριολεξία και να  βάλετε στο πρόγραμμά σας την  πεζοπορία στο βουνό; Το hiking,  δηλ. η πεζοπορία, είναι μια μορφή άσκησης που οι ειδικοί συμφωνούν πως κάνει εξίσου καλό στο σώμα αλλά και στο πνεύμα.

Τα πολλαπλά οφέλη για το σώμα μπορεί να τα μαντέψει κανείς με ευκολία: καύση θερμίδων, καλή φυσική κατάσταση, αντοχή κ.α. Τα πλεονεκτήματα της άσκησης όμως δεν σταματούν εδώ καθώς η πεζοπορία είναι ιδανική μορφή και για τους ανθρώπους που αναρρώνουν από ψυχικά τραύματα και σοβαρά νοσήματα.

Επίσης απευθύνεται  σε όλους, σε κάθε ηλικία καθώς είναι ένας ευχάριστος τρόπος να έρθουμε σε επαφή με τη φύση και να επωφεληθούμε σωματικά και ψυχικά.

Τα βασικά και πολύ σημαντικά οφέλη αυτής της επιλογής, είναι τα εξής:

Δημιουργικότητα: Έρευνα από τη σχολή Graduate School of Education του Πανεπιστημίου Stanford δείχνει πως η επαφή με τη φύση αυξάνει έως και κατά 50% τη δημιουργική σκέψη και τη δεξιότητα επίλυσης προβλημάτων. Απόδειξη πως ο φρέσκος αέρας, οι εικόνες της φύσης, σε συνδυασμό με την άσκηση ευεργετούν μυαλό και σώμα.

Φυσική κατάσταση: Γνωρίζετε πώς μία ώρα πεζοπορία σε βουνό θα σας βοηθήσει να κάψετε περίπου 500 θερμίδες, ανάλογα με την κλίση του εδάφους και το βάρος του σακιδίου σας; Η πεζοπορία είναι μια αερόβια δραστηριότητα που δεν επιβαρύνει τις αρθρώσεις, όπως π.χ. το τρέξιμο. Εκτός από την έλλειψη κραδασμών, το χώμα είναι πιο μαλακό για το πέλμα απ’ ότι η πρόσκρουση στην άσφαλτο ή το τσιμέντο.

Ευεξία και ψυχική ευφορία: Η επαφή με τη φύση είναι το καλύτερο αγχολυτικό που μπορεί να μας ηρεμήσει και να μας βοηθήσει να τακτοποιήσουμε τις σκέψεις μας  ενώ σε πολλές χώρες συστήνεται ως μια επιπλέον μορφή θεραπείας για ανθρώπους με κατάθλιψη ή άλλες ψυχικές νόσους.

Βελτιωμένη υγεία: Είναι εξακριβωμένο πως άνθρωποι που πεζοπορούν σε τακτική βάση έχουν μειωμένη αρτηριακή πίεση και χοληστερόλη. Επίσης η πεζοπορία σε κατηφορικό έδαφος θεωρείται ευεργετική για τη ρύθμιση του σακχάρου και τη βελτίωση της αντοχής στη γλυκόζη.

Μοιραστείτε το