Έλλειψη ιωδίου: Πώς θα καταλάβετε πώς ο θυρεοειδής σας έχει πρόβλημα;

Ο θυρεοειδή αδένας είναι πολύ σημαντικός για την εύρυθμη λειτουργία του οργανισμού σε όλα τα επίπεδα. Το ιώδιο είναι απαραίτητο για βασικό δομικό στοιχείο των θυρεοειδικών ορμονών και η έλλειψή του ή η ανεπάρκειά του μπορεί να προκαλέσει διόγκωση του θυρεοειδούς  (βρογχοκήλη), υποθυρεοειδισμό κ.α

Υπάρχουν κάποιες ενδείξεις που δείχνουν πως, ενδεχομένως, υπάρχει πρόβλημα με τη θυρεοειδική λειτουργία και καλό είναι να επικοινωνήσετε με ενδοκρινολόγο για   εξειδικευμένες εξετάσεις, αν φυσικά το κρίνει απαραίτητο.

Τα σημάδια του της δυσλειτουργίας του θυρεοειδή είναι τα εξής:

Νιώθετε διαρκή και ανεξήγητη κούραση

Ίσως γνωρίζετε πώς η  έλλειψη ενέργειας μέσα στην ημέρα (χωρίς να υπάρχει προφανή αιτία) είναι ένα από τα πιο χαρακτηριστικά σημάδια υποθυρεοειδισμού, δηλαδή αυτής της κατάστασης όπου ο θυρεοειδής σας υπολειτουργεί.

Έχετε μειωμένη λίμπιντο

Αν η σεξουαλική σας διάθεση είναι ανύπαρκτη, μπορεί να οφείλεται και σε δυσλειτουργία του θυρεοειδούς. Η μειωμένη παραγωγή ορμόνης συμβάλλει στην ανάλογη πτώση της σεξουαλικής διάθεσης, αλλά και τα υπόλοιπα συμπτώματα του υποθυρεοειδισμού (αύξηση σωματικού βάρους, μειωμένη ενέργεια κλπ) μπορεί επίσης να παίξουν σημαντικό ρόλο στην σεξουαλική σας ζωή.

Αισθάνεστε θλίψη και έχετε ανεξήγητα κακή ψυχολογία

Αν η πορεία της ζωής σας δεν δικαιολογεί συμπτώματα κατάθλιψης, τότε είναι πιθανό η μειωμένη παραγωγή ορμόνης από τον θυρεοειδή να προκαλεί πτώση στα επίπεδα σεροτονίνης στον εγκέφαλο, της ορμόνης που συνδέεται με την καλή διάθεση.

Διαπιστώνετε πως το δέρμα σας είναι πολύ ξηρό

Η αλλαγή στην υφή και την εμφάνιση της επιδερμίδας είναι πιθανό να οφείλεται σε μειωμένο μεταβολισμό (που προκαλείται από πολύ μικρή παραγωγή θυρεοειδικών ορμονών), ο οποίος μπορεί να μειώσει την εφίδρωση. Όταν το δέρμα δεν έχει αρκετή υγρασία από την φυσική εφίδρωση, μπορεί γρήγορα να γίνει ξηρό και να ξεφλουδίζει τακτικά. Και στα νύχια σας μπορεί να διαπιστώσετε διαφορές καθώς σπάνε εύκολα ή δημιουργούνται κάποιες γραμμές μέσα σε αυτά.

Τι πρέπει να γνωρίζετε για το ιώδιο στις τροφές;

Μία καλή διαιτητική πηγή πρόσληψης ιωδίου είναι μέσω του επιτραπέζιου αλατιού, εκτός αν δεν πρέπει να το καταναλώνετε για άλλους λόγους υγείας. Καλό είναι να γνωρίζετε επίσης πως υπάρχουν τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε ιώδιο, όπως τα γαλακτοκομικά προϊόντα, τα θαλασσινά, το κρέας, μερικά ήδη ψωμιού και τα αυγά. Τέλος, μπορείτε να πάρετε ένα πολυβιταμινούχο σκεύασμα με ποσότητα ιωδίου αλλά πάντα ύστερα από ιατρική καθοδήγηση.

Θυρεοειδής: Γνωρίστε τις κορυφαίες τροφές με ιώδιο

  • Τυρί
  • Αγελαδινό γάλα
  • Αυγά
  • Γιαούρτι
  • Παγωτό
  • Ιωδιούχο επιτραπέζιο αλάτι
  • Ψάρια του αλμυρού νερού
  • Φύκια θαλάσσης
  • Οστρακοειδή
  • Γάλα σόγιας
  • Σάλτσα σόγιας
Μοιραστείτε το