Ψωμί, το παρεξηγημένο: Γιατί δεν πρέπει να το αποκλείετε από τη διατροφή σας;

Tο ψωμί, αν και βασική τροφή για δεκαετίες στην διατροφή των Ελλήνων, σήμερα είναι μια παρεξηγημένη τροφή και πολλοί είναι αυτοί που το αποφεύγουν, για να μη βάλουν βάρος. Το ψωμί όμως έχει και οφέλη για την υγεία μας όταν καταναλώνεται με μέτρο και αυτό δεν θα πρέπει να το παραβλέπετε.

Λάβετε υπ'όψιν πως :

  • Tο ψωμί είναι ένα από τα βασικότερα στοιχεία της διατροφής μας. Βρίσκεται εξάλλου στη βάση της πυραμίδας της μεσογειακής διατροφής, μαζί με άλλα αμυλούχα προϊόντα.
  • Παρέχει στον οργανισμό ενέργεια, φυτικές ίνες, βιταμίνες του συμπλέγματος B και ειδικά φυλλικό οξύ, πρωτεΐνες και σίδηρο, συστατικά απαραίτητα για τις λειτουργίες του οργανισμού μας.
  • Προτιμήστε το ψωμί ολικής αλέσεως γιατί προσφέρει περισσότερες φυσικές βιταμίνες και φυτικές ίνες, αλλά και γιατί είναι χρήσιμο στην αντιμετώπιση προβλημάτων όπως η δυσκοιλιότητα και η υπερχοληστεριναιμία. Το συγκεκριμένο ψωμί το συστήνουν και διαιτολόγοι, γιατί χάρη στις φυτικές ίνες που περιέχει προκαλεί αίσθημα κορεσμού.

Λύστε τις απορίες σας γύρω από το ψωμί

Το ψωμί τελικά  παχαίνει;

H απάντηση είναι όχι, όταν όμως η κατανάλωσή του γίνεται στα πλαίσια μιας ισορροπημένης διατροφής. Aυτό βέβαια, δεν σημαίνει ότι μπορείτε να τρώτε όσο ψωμί θέλετε, αλλά ότι δεν πρέπει να το παραλείπετε από τη διατροφή σας. Ακόμη, ο τρόπος που τρώμε το ψωμί ευθύνεται πολλές φορές για τις επιπλέον θερμίδες που λαμβάνουμε, δηλ. τρώμε πολύ ψωμί με λάδι ή το συνδυάζουμε με ζυμαρικά κτλ. Aν δεν έχετε πρόβλημα βάρους μπορείτε να καταναλώνετε άφοβα 3-4 φέτες ψωμιού την ημέρα.

Τελικά το μαύρο ψωμί έχει λιγότερες θερμίδες από το άσπρο;

Δεν υπάρχουν μεγάλες διαφορές στις θερμίδες. Tο ψωμί ολικής αλέσεως έχει χαμηλότερο γλυκαιμικό δείκτη, λόγω της υψηλότερης περιεκτικότητάς του σε φυτικές ίνες και αυτό σημαίνει ότι, μετά την κατανάλωσή του, εκκρίνεται σταδιακά και σε μικρότερη ποσότητα η ινσουλίνη από το πάγκρεας, δηλαδή δεν αυξάνονται απότομα τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα.

Nα μη καταναλώνουμε καθόλου λευκό ψωμί;

Tο άσπρο ψωμί έχει και τα καλά του καθώς αποτελεί καλή πηγή υδατανθράκων, που μας προσφέρουν ενέργεια, ενώ δεν έχει πολλά λιπαρά σε σχέση με άλλα τρόφιμα.  Επίσης, σήμερα υπάρχει η δυνατότητα εμπλουτισμού του ψωμιού με θρεπτικά συστατικά. Tο λευκό ψωμί, όμως, περιέχει μικρότερη ποσότητα ινών σε σχέση με το μαύρο, και λιγότερη βιταμίνη B και σίδηρο.

Μοιραστείτε το