Υγιεινή διατροφή: Η μικροσκοπική τροφή με τα αναρίθμητα οφέλη

Όσοι ενημερώνονται διαρκώς για τις τάσεις της υγιεινής διατροφής, ξέρουν καλά πως οι σπόροι όπως ο ηλιόσπορος, το σουσάμι, οι σπόροι chia και ο λιναρόσπορος, είναι εξαιρετικά θρεπτικές επιλογές , με πολλά και σημαντικά οφέλη για τον οργανισμό μας.

Σύμφωνα με νέα ερευνητικά δεδομένα που δημοσιεύτηκαν στην επιθεώρηση «The American Journal of Clinical Nutrition», είναι και ισχυροί σύμμαχοί μας στο υγιεινό αδυνάτισμα. Πιο συγκεκριμένα,  ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Tufts στη Μινεσότα και το Ινστιτούτο Υγείας και Διατροφής Bell μελέτησαν την επίδραση των σπόρων και των δημητριακών στην απώλεια βάρους. Σύμφωνα με την έρευνά τους, η κατανάλωση 200 γρ. σπόρων και δημητριακών ολικής άλεσης καθημερινά, στο πλαίσιο πάντα μιας ισορροπημένης διατροφής, θα μπορούσε να μας βοηθήσει να χάσουμε δύο κιλά το χρόνο, χωρίς να κάνουμε ιδιαίτερη προσπάθεια.

Τα τρόφιμα αυτά μπορούν να διεγείρουν τη λειτουργία του μεταβολισμού, επιτρέπουν δηλαδή στον οργανισμό να δαπανήσει περισσότερη ενέργεια.

Πριν καταλήξουν σε αυτό το χρήσιμο συμπέρασμα, οι ερευνητές σύγκριναν δύο ομάδες συμμετεχόντων: Η πρώτη κατανάλωνε 200 γρ. σπόρων και δημητριακών ολικής άλεσης καθημερινά ενώ η άλλη ομάδα κατανάλωνε την αντίστοιχη ποσότητα επεξεργασμένων δημητριακών. Στο τέλος των 6 εβδομάδων, οι ερευνητές διαπίστωσαν πως οι συμμετέχοντες που κατανάλωναν τους σπόρους είχαν αυξημένο μεταβολισμό μετά τα γεύματά τους, που ισοδυναμούσε με μια διαφορά 92 θερμίδες λιγότερες την ημέρα ανάμεσα στις δύο ομάδες. Όταν αυτή η διαφορά μεταφέρθηκε στη διάρκεια ενός έτους, οι θερμίδες αυτές αντιστοιχούσαν στην απώλεια δύο κιλών.

Γιατί οι σπόροι είναι τόσο ωφέλιμοι;

  • Oι σπόροι chia βοηθούν στη σταθεροποίηση του σακχάρου στο αίμα.
  • Οι σπόροι κολοκύθας, ο γνωστός μας πασατέμπος, έχουν αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες και ενισχύουν την καλή υγεία του ουροποιητικού, της ουροδόχου κύστης και του προστάτη.
  • Ο λιναρόσπορος είναι ο σπόρος που αποτελεί ασπίδα για την καρδιά μας. Είναι πολύ πλούσιος σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, καταπολεμά τις φλεγμονές και προστατεύει τα κύτταρα από το οξειδωτικό στρες. Είναι μια διατροφική επιλογή με υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες που είναι γνωστό πως βοηθούν στη μείωση της χοληστερόλης, συμβάλλουν στη σωστή λειτουργία του γαστρεντερικού συστήματος και στην καταπολέμηση της δυσκοιλιότητας.
Μοιραστείτε το