Μείνετε ενυδατωμένοι με απλούς και αποτελεσματικούς τρόπους!

H ενυδάτωση είναι ο νο1 παράγοντας υγείας όλον τον χρόνο και ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες, όπου οι υψηλές θερμοκρασίες δοκιμάζουν τις αντοχές τους σώματός μας. Το ζήτημα της ενυδάτωσης είναι πολύ σημαντικό και η επαρκής, καθημερινή ενυδάτωση είναι απαραίτητη για κάθε οργανισμό, σε κάθε ηλικία. Είναι χαρακτηριστικό πως οι άνθρωποι δεν μπορούν να ζήσουν χωρίς νερό περισσότερο από λίγες μέρες, ενώ χωρίς τροφή μπορούν να επιβιώσουν για πολλές εβδομάδες.

Μια απώλεια πάνω από 2% του σωματικού βάρους λόγω αφυδάτωσης, μπορεί να επηρεάσει τις λειτουργικές ικανότητες του εγκεφάλου, καθώς και τη βραχυπρόθεσμη μνήμη. Φυσικά οι ανάγκες του καθενός για πρόσληψη υγρών διαφέρουν, αναλόγως με την ηλικία το φύλο, τις συνθήκες εργασίας, την εξωτερική θερμοκρασία, το βαθμό που κάποιος ιδρώνει, την ύπαρξη ή όχι της αθλητικής δραστηριότητας, τον τρόπο ντυσίματος, την υγρασία στην περιοχή κ.α

Σύμφωνα πάντως με επιστημονική μελέτη που εκπόνησε πριν από μερικά χρόνια η Μονάδα Διατροφής του Ανθρώπου του Τμήματος Επιστήμης και Τεχνολογίας Τροφίμων του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΓΠΑ), μόλις το 10% των Ελλήνων γνωρίζει ότι η επαρκής ημερήσια ποσότητα νερού από όλες τις πηγές, συμπεριλαμβανομένων των τροφίμων και των ροφημάτων, είναι περίπου 2 λίτρα για τις γυναίκες και 2,5 λίτρα για τους άνδρες. Τα στοιχεία που συγκέντρωσαν οι ειδικοί έδειξαν πως περίπου το 20% των γυναικών και το 35% των ανδρών προσλαμβάνει λιγότερο νερό από εκείνο που συνιστά η Ευρωπαϊκή Αρχή Ασφάλειας Τροφίμων (EFSA).

Απλές λύσεις για περισσότερη ενυδάτωση μέσω της διατροφής

Πώς μπορούμε, λοιπόν, να είμαστε επαρκώς ενυδατωμένοι το καλοκαίρι, που βρισκόμαστε συνεχώς σε κίνηση κάτω από τον ήλιο;

  • Πίνουμε νερό χωρίς να περιμένουμε πρώτα να διψάσουμε. Έχουμε πάντα μαζί μας ένα μπουκαλάκι νερό και πίνουμε τακτικά μεταξύ των γευμάτων.
  • Ξεκινάμε να αθλούμαστε ή να κάνουμε εξωτερικές δραστηριότητες όντες ενυδατωμένοι: πίνουμε πολλά υγρά την προηγούμενη μέρα, τη μία ώρα που προηγείται της άσκησης/δραστηριότητας, κατά τη διάρκεια, αλλά και μετά το τέλος της.
  • Αν αθλούμαστε καθημερινά, μπορούμε να καταναλώσουμε και ένα αθλητικό ποτό που περιέχει ηλεκτρολύτες που μπορεί να αποτρέψει την πρόκληση υπονατριαιμίας (κατάσταση που συμβαίνει ως αποτέλεσμα των ασυνήθιστα χαμηλών επιπέδων νατρίου στο αίμα).
  • Φροντίζουμε τη διατροφή μας δηλ. καταναλώνουμε φυσικούς χυμούς και καλοκαιρινά φρούτα όπως  πεπόνι, καρπούζι, ροδάκινα και ντομάτες, που είναι πλούσια σε νερό, υδατάνθρακες και μεταλλικά στοιχεία.
  • Άλλος ένας έξυπνος τρόπος είναι ο εμπλουτισμός του κρύου νερού μας με φέτες από αγγούρι, λάιμ, λεμόνι ή πορτοκάλι που θα το κάνει πιο γευστικό, γεγονός που θα μας βοηθήσει να καταναλώσουμε περισσότερο.
  • Αποφεύγουμε το αλκοόλ που αφυδατώνει τον οργανισμό και τα αναψυκτικά με ζάχαρη.
  • Χρησιμοποιούμε το χρώμα των ούρων μας, ως δείκτη της ενυδάτωσης. Αν τα ούρα είναι συχνά και ανοιχτού κίτρινου χρώματος, αυτό σημαίνει πως πίνουμε αρκετό νερό . Σκούρα ούρα καταδεικνύουν την ανάγκη για μεγαλύτερες ποσότητες υγρών.
Μοιραστείτε το