Ψυχολογία και ποιοτικός ύπνος: Ποια κατηγορία ανθρώπων κοιμάται καλύτερα;

H ψυχολογία έχει αντίκτυπο στην υγεία μας και επηρεάζει κάθε πτυχή της. Νέες έρευνες αποδεικνύουν πως οι αισιόδοξοι άνθρωποι κοιμούνται καλύτερα, θωρακίζοντας την υγεία τους, καθώς ο σωστός ύπνος είναι πηγή ζωής και ευεξίας.

Πρόσφατη έρευνα των Jakob Weitzer και Eva Schernhammer, επιστημόνων από το Τμήμα Επιδημιολογίας του Πανεπιστημίου Ιατρικής της Βιέννης, που δημοσιεύτηκε στο Journal of Sleep Research, κατέληξε στο συμπέρασμα πως το μυστικό της μακροζωίας των αισιόδοξων ατόμων κρύβεται στον καλό και ποιοτικό ύπνο. Στη μελέτη συμμετείχαν οι Stefan Seidel και Gerhard Klösch από το Τμήμα Νευρολογίας του ίδιου Πανεπιστημίου.

Στην πρόσφατη έρευνα έλαβαν μέρος 1.004 Αυστριακοί και οι ειδικοί συγκέντρωσαν στοιχεία για τα γενικά χαρακτηριστικά του ύπνου τους καθώς και άλλων παραγόντων όπως η εργασιακή απασχόληση τους και συνήθειες που είχαν πριν τον ύπνο. Οι επιδημιολόγοι συμπέραναν πως οι πιθανότητες να υποφέρουν από διαταραχές στον ύπνο και/ή από αϋπνία, ήταν περίπου 70% λιγότερες για τους αισιόδοξους συγκριτικά με τους απαισιόδοξους.

Ο Δρ. Weitzer αναφέρθηκε και σε προηγούμενες μελέτες που έχουν αποδείξει πως οι άνθρωποι με αισιοδοξία και γενικά καλύτερη ψυχολογία, έχουν πιο υγιεινές συνήθειες: ασκούνται τακτικά, τρώνε πιο υγιεινά ενώ αντιμετωπίζουν καλύτερα και τις δυσκολίες και τις αγχωτικές καταστάσεις, αφού διαχειρίζονται με θάρρος τα προβλήματα.

Μπορεί κάποιος να γίνει πιο αισιόδοξος στη ζωή του;

Σύμφωνα με τους συγγραφείς της μελέτης, η αισιοδοξία μπορεί να καλλιεργηθεί. Μία από αυτές τις «ασκήσεις αισιοδοξίας» είναι η λεγόμενη μέθοδος «Καλύτερος Πιθανός Εαυτός». Σύμφωνα με τον Δρ. Weitzer, πρόκειται για μια τεχνική  όπου το άτομο προσπαθεί να φανταστεί μια ιδανική κατάσταση και έπειτα καταγράφει πώς θα μπορούσε να μοιάζει η καλύτερη δυνατή ζωή κάποιου στο μέλλον. Αρκετές εβδομάδες τακτικής άσκησης, μπορούν να συμβάλουν στην αύξηση του επιπέδου αισιοδοξίας ενός ατόμου. «Αυτό δεν αφορά τόσο την επίτευξη του «ιδανικού», όσο το να θέτουμε ρεαλιστικούς στόχους για ένα ευοίωνο μέλλον», τονίζει ο Δρ. Weitzer

Βέβαια αυτή είναι μια πρόταση που δεν έχει επιβεβαιωθεί πως, όντως μπορεί να βελτιώσει την ποιότητα του ύπνου και την υγεία γενικότερα, διευκρίνισε ο Δρ. Weitzer. Εάν η περαιτέρω έρευνα επιβεβαιώσει έναν τέτοιο συσχετισμό, τότε μπορεί να οδηγηθούμε σε νέα μονοπάτια για την αντιμετώπιση των προβλημάτων ύπνου.

Μοιραστείτε το