Πόνος μετά την άσκηση: Πότε δεν πρέπει να τον αγνοείτε

Όσοι γυμνάζονται συστηματικά γνωρίζουν πως, μετά από ένα έντονο και απαιτητικό πρόγραμμα γυμναστικής, ενδέχεται και να νιώθουν κάποιο είδος πόνου στο μυϊκό σύστημα. Αυτή η κατάσταση είναι εν μέρει φυσιολογική, ωστόσο κάποια είδη πόνου μπορεί να αποδειχτούν πιο επικίνδυνα και δεν πρέπει να αγνοούνται σε καμία περίπτωση.

Ας δούμε λοιπόν πότε πρέπει να ακούσουμε το σώμα μας λίγο παραπάνω ώστε να αποφύγουμε κάποιον τραυματισμό. Προσέχουμε ιδιαίτερα τις παρακάτω περιπτώσεις:

Όταν ο πόνος είναι έντονος

Ένας έντονος πόνος, σαν σουβλιά, ενώ γυμναζόμαστε είναι πολύ ξεκάθαρο σημάδι πως κάτι δεν πάει καλά. Γενικότερα, το σώμα μας δεν έχει τόσο έντονες, οξείες και ξαφνικές αντιδράσεις σε φυσιολογικές συνθήκες. Αυτού του είδους ο πόνος, τις περισσότερες φορές μπορεί να σημαίνει πως υπήρξε πρόσκρουση κάποιου τένοντα, κάποιο μικρό κάταγμα ή ρήξη μηνίσκου. Αν ο πόνος δεν επαναληφθεί δεν απαιτεί περισσότερη προσοχή. Αν όμως δεν υποχωρεί, καλό είναι να  το ελέγξτε το με τον γιατρό σας.

Όταν ο πόνος ή η ενόχληση επιδεινώνεται με την άσκηση

Αν διαπιστώνετε πως, όταν συνεχίζετε να γυμνάζεστε ο πόνος σταδιακά χειροτερεύει, μάλλον τραυματίζετε περισσότερο την περιοχή και θα πρέπει να σταματήσετε άμεσα. Αν ο πόνος κατά τη διάρκεια της γυμναστικής αρχίζει να γίνεται έστω και ελάχιστα πιο έντονος από το κανονικό, πρέπει να διακόψετε και να αναζητήσετε διάγνωση από γιατρό.

Όταν ο πόνος είναι επικεντρωμένος σε ένα σημείο

Οποιοσδήποτε πόνος που φαίνεται να εστιάζει μόνο σε ένα σημείο δεν πρέπει να αγνοείται, ειδικά αν επιμένει. Καλό είναι, αν ο πόνος συμβαίνει τακτικά, ειδικά με κάποια συγκεκριμένη άσκηση, να απευθυνθείτε στον γιατρό σας και να του εξηγήσετε τι συμβαίνει.

Όταν το σημείο πονάει και πρήζεται

Αν ο πόνος συνοδεύεται από πρήξιμο, μάλλον υπάρχει κάποιο σοβαρό πρόβλημα. Το πρήξιμο σημαίνει πως το σώμα στέλνει φλεγμονώδεις παράγοντες στην περιοχή. Όταν υπάρχει τραυματισμός, το σώμα δεν μπορεί πάντα να ξεχωρίσει ποια περιοχή πρέπει να προσπαθήσει να επουλώσει, συνεπώς στέλνει πολύ αίμα και άλλες ουσίες, προκαλώντας το πρήξιμο. Αν το πρήξιμο επιμένει και δεν υποχωρεί μετά από κάποια ώρα, τότε μάλλον υπάρχει τραυματισμός στην περιοχή.

Μην ξεχνάτε!

Μην υπερβάλλετε με την ένταση της άσκησης και μην ξεχνάτε την αποθεραπεία μετά το πέρας της άσκησης. Αν θέλετε να γυμνάζεστε πιο εντατικά, ανεβάστε τον ρυθμό σταδιακά για να δώσετε χρόνο στον οργανισμό σας να προσαρμοστεί και όχι απότομα και αδέξια.

Όσο περισσότερο γυμναζόμαστε, τόσο μεγαλύτερη αντοχή αποκτούμε. Αυτό σημαίνει πως οι επιδόσεις μας μπορούν να βελτιωθούν σιγά σιγά και οι μύες μας να γίνουν πιο δυνατοί και ευλύγιστοι.

Ακούστε το σώμα σας κάθε φορά που ολοκληρώνετε ένα session γυμναστικής και, αν υπάρχει πόνος που δεν υποχωρεί, απευθυνθείτε έγκαιρα σε γιατρό προκειμένου να διαγνώσει την κατάσταση και να σας κατευθύνει ανάλογα.

Μοιραστείτε το