Η καλή φυσική κατάσταση είναι ασπίδα κατά του διαβήτη κύησης!

Η καλή φυσική κατάσταση στις μέλλουσες μητέρες είναι ένα μεγάλο πλεονέκτημα που μπορεί να απομακρύνει τον κίνδυνο εκδήλωσης διαβήτη κύησης.

Ο διαβήτης της κύησης είναι μια συχνή κατάσταση που μπορεί απαιτεί συγκεκριμένη διατροφή αλλά για ορισμένες γυναίκες οι ενέσεις ινσουλίνης είναι απαραίτητες για το υπόλοιπο της εγκυμοσύνης τους.

Αν ο διαβήτης κατά την κύηση δεν είναι ρυθμισμένος και τα επίπεδα της γλυκόζης παραμένουν υψηλά, μπορεί να δημιουργηθούν πολλά και σοβαρά προβλήματα στην εγκυμοσύνη, όπως αποβολή, τραυματισμός κατά τη διάρκεια του τοκετού ακόμα και  θνησιγένεια. Άλλες επιπλοκές μπορεί να περιλαμβάνουν απώλεια της εγκυμοσύνης και πρόωρο τοκετό.

Τι έδειξε η πρόσφατη έρευνα

Τα πρόσφατα στοιχεία για τη σχέση του διαβήτη κύησης -φυσικής κατάστασης έφερε στο φως αμερικανική μελέτη που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό έντυπο «Medicine & Science in Sports & Exercise». Επιστημονική ομάδα του Πανεπιστημίου της Αϊόβα, με επικεφαλής την επίκουρη καθηγήτρια Καρα Γουάιτακερ, ανέλυσε στοιχεία για 1.333 γυναίκες, σε ορίζοντα 25ετίας, στο πλαίσιο της μελέτης  National Heart, Lung, and Blood Institute study called Coronary Artery Risk Development in Young Adults (CARDIA).

Οι γυναίκες που μελετήθηκαν υποβλήθηκαν σε επτά διαδοχικές αξιολογήσεις υγείας, αναφέροντας αν είχαν κυοφορήσει ή είχαν γεννήσει και αν, κατά την εγκυμοσύνη, είχαν εκδηλώσει διαβήτη. Οι επιστήμονες επίσης τις είχαν υποβάλλει σε δοκιμασία άσκησης με περπάτημα για λίγα λεπτά σε διάδρομο άσκησης.

Σε όλη τη διάρκεια της μελέτης 164 γυναίκες εκδήλωσαν διαβήτη κύησης και οι γιατροί κατέληξαν στο συμπέρασμα πως οι γυναίκες με υψηλή, προ κύησης, φυσική κατάσταση είχαν 21% χαμηλότερο κίνδυνο εκδήλωσης διαβήτη κύησης, συγκριτικά με εκείνες που είχαν χαμηλά-έως και ανύπαρκτα- επίπεδα φυσικής κατάστασης.

«Οι περισσότερες γυναίκες συνήθως είναι πολύ προσεκτικές κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Αλλά η μελέτη δείχνει ότι οι υγιεινές συμπεριφορές θα πρέπει να προηγούνται της κύησης», σημειώνει η ερευνήτρια.

Με βάση τις κατευθυντήριες γραμμές των ειδικών για να αποκτήσει κάποιος μια ικανοποιητική φυσική κατάσταση αρκούν 150 λεπτά μέτριας -έντονης σωματικής άσκησης σε διάστημα 7 ημερών (π.χ περπάτημα με ρυθμό, τζόκινγκ).

Μοιραστείτε το