Η τροφή με την υψηλή διατροφική αξία που δρα αντιγηραντικά!

Oι τροφές που βοηθούν τον μηχανισμό της αντιγήρανσης είναι πολλές αλλά μία ξεχωρίζει για την εξαιρετικά υψηλή περιεκτικότητά της σε δύο αντιοξειδωτικές ουσίες που καθυστερούν τους βιολογικούς μηχανισμούς της γήρανσης. Πρόκειται για τα μανιτάρια που αποτελούν μοναδική πηγή εργοθειονίνης και γλουταθειόνης, δύο πολύ σημαντικών αντιοξειδωτικών ουσιών.

Η μελέτη που ανέδειξε αυτό το χρήσιμο συμπέρασμα δημοσιεύθηκε στην  επιθεώρηση Food Chemistry και ανήκει σε ερευνητική ομάδα από  το Πολιτειακό Πανεπιστήμιο της Πενσυλβάνια. «Αυτό που διαπιστώσαμε είναι πως, χωρίς καμία αμφιβολία, τα μανιτάρια είναι η κορυφαία διατροφική πηγή αυτών των δύο αντιοξειδωτικών ουσιών και ότι ορισμένες ποικιλίες είναι ιδιαίτερα πλούσιες σε αυτές» αναφέρει ο Ρόμπερτ Μπίλμαν, ομότιμος καθηγητής στο Πολιτειακό Πανεπιστήμιο της Πενσυλβάνια.

Όπως εξηγούν οι ειδικοί, οι ελεύθερες ρίζες που αναπτύσσονται στο σώμα μας προκαλούν  οξειδωτικό στρες, βλάβες στα κύτταρα, σε χρήσιμες πρωτεΐνες ή ακόμη και στο ίδιο το DNA. Οι ελεύθερες ρίζες και το οξειδωτικό στρες εμπλέκονται σε ευρύ φάσμα ηλικιακών παθήσεων, όπως ο καρκίνος, η στεφανιαία νόσος και το Αλτσχάιμερ. Οι αντιοξειδωτικές ουσίες είναι αυτές που μπορούν να ελαττώσουν αυτές τις αρνητικές επιπτώσεις στον οργανισμό καθώς έχουν μηχανισμούς που εξουδετερώνουν τις ελεύθερες ρίζες.

Η ποικιλία που αποδείχτηκε πως έχει τη μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε εργοθειονίνη και γλουταθειόνη είναι τα μανιτάρια πορτσίνι ή βασιλομανίταρα. Και οι άλλες ποικιλίες έχουν αντιοξειδωτική δράση και καλό είναι να εμπλουτίσουμε τη διατροφή μας με όποια ποικιλία προτιμάμε. Όπως αναφέρει ο Μπίλμαν, το μαγείρεμα των μανιταριών δεν επηρεάζει την εργοθειονίνη και τη γλουταθειόνη, γιατί οι ουσίες αυτές αντέχουν τη θερμότητα.

Γενικά καλό είναι να γνωρίζετε πως τα μανιτάρια είναι μια εξαιρετική επιλογή στα πλαίσια μιας ισορροπημένης διατροφής  καθώς οι πρωτεΐνες των μανιταριών είναι πολύ ανώτερες από άλλες φυτικές πρωτεΐνες. Μάλιστα, λόγω της παρουσίας όλων των βασικών αμινοξέων, πλησιάζουν την ποιότητα των ζωικών πρωτεϊνών. Τέλος, τα μανιτάρια περιέχουν άφθονα μεταλλικά άλατα και ιχνοστοιχεία, η περιεκτικότητα τους σε χαλκό είναι επίσης ιδιαίτερα υψηλή ενώ εκτιμάται επίσης ότι έχουν πιθανόν και καρδιοπροστατευτική δράση.

Μοιραστείτε το