Μήλο, η καλύτερη εποχιακή διατροφική επιλογή

Μια από τις καλύτερες διατροφικές επιλογές αυτής της εποχής είναι τα μήλα. Όποια ποικιλία και αν είναι της αρεσκείας σας, τα μήλα αξίζουν αναμφισβήτητα μια θέση στην καθημερινή σας διατροφή καθώς η αξία τους είναι πολύ υψηλή.

Θα πρέπει να γνωρίζετε πως:

  • Tα μήλα περιέχουν αδιάλυτες φυτικές ίνες που βοηθούν στην καλή λειτουργία του πεπτικού συστήματος και προλαμβάνουν τη δυσκοιλιότητα.
  • Eίναι πλούσια τροφή σε βιταμίνης C και κάλιο που συνεισφέρουν στην άμυνα του οργανισμού απέναντι στο κρυολόγημα και τις ιώσεις.
  • ‘Έχουν πολλά αντιοξειδωτικά συστατικά, όπως τα φλαβονοειδή και η κερκετίνη, η οποία, σύμφωνα με επιστημονικά δεδομένα, φαίνεται ότι προστατεύει τα κύτταρα του νευρικού συστήματος, Η ουσία αυτή έχει συσχετισθεί με μείωση του κινδύνου εμφάνισης νευρολογικών παθήσεων όπως η νόσος Αλτσχάιμερ.
  • Είναι φυσική πηγή πηκτίνης, ενός πολυσακχαρίτη που βοηθά στον καλύτερο έλεγχο των επιπέδων σακχάρου στο αίμα, διατηρώντας το σταθερό. Το μήλο είναι μια καλή επιλογή για όσους πάσχουν από διαβήτη.
  • Έχει πολύ λίγες θερμίδες (περίπου 55 θερμίδες για ένα μεσαίο μεγέθους μήλο), κάνοντάς το ιδανική επιλογή για όσους κάνουν δίαιτα ή ακολουθούν μια ισορροπημένη διατροφή.
  • Έχει αποδειχτεί πως το δάγκωμα και το μάσημα του μήλου διεγείρει την παραγωγή σάλιου μειώνοντας έτσι το επίπεδο των βακτηριδίων.
  • Οι διαλυτές φυτικές ίνες που περιέχονται στα μήλα μειώνουν την χοληστερίνη στο αίμα, αυξάνοντας την καλή χοληστερίνη και μειώνοντας την κακή.
  • Είναι φρούτο πλούσιο σε βιταμίνη Α και το β-καροτένιο, δυο ουσίες απαραίτητες για την καλή λειτουργία της όρασης. Έχει αποδειχτεί πως μια διατροφή πλούσια σε τροφές που περιέχουν αυτά τα στοιχεία, μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης καταρράκτη κατά 10-15%.

Mερικές συμβουλές για να επιλέγετε σωστά

Καλό είναι να καταναλώνετε ολόκληρο το μήλο, μαζί με τη φλούδα καθώς εκεί βρίσκονται κυρίως οι φυτικές ίνες, τα φλαβονοειδή και η κερσετίνη. Για να αποφύγετε τα φυτοφάρμακα, προτιμήστε τα βιολογικά.

Επιλέξτε μήλα που έχουν μικρό έως φυσιολογικό μέγεθος, χωρίς χτυπήματα και αλλοιώσεις.

Να θυμάστε πως τα κόκκινα μήλα είναι πλουσιότερα σε αντιοξειδωτικές ουσίες.

Για μεγαλύτερη κατανάλωση μπορείτε να ψιλοκόβετε κομμάτια μήλου στις σαλάτες σας ή στο γιαούρτι σας.

Για ένα εναλλακτικό γλυκό, ψήστε μήλα στο φούρνο, πασπαλίστε με κανέλα και έπειτα περιχύστε με ένα ελαφρύ σιρόπι μελιού.

Μοιραστείτε το